söndag 24 oktober 2010

My name is Hedberg, Tobbe Hedberg

Den här helgen känner jag mig lite som James Bond, det enda som fattas är en skakad martini, istället för det röda vinet jag blöter min strupe med just nu. Idag fullbordades nämligen "The Bond weekend, two thousand and ten", igår var det fallskärmshoppning och idag toppades det med att köra en Lamborghini Gallardo!
Detta var en 30-årspresent från Ted A, jag vet, jag fyllde år i april men det har varit lite dåligt med körtider under sommaren och så har jag glömt bort det lite efter det, ni vet hur det blir. =P
Stort tack Ted!

Som ni ser så var vädret inte så värst fint, det gjorde
att minsta gasning fick bilen att sladda

Men det lilla jag accelerade räckte gott
och väl kan jag säga

Ok, bild på däcket, inte så häftigt men jag ville få
med Lamborghini-märket =)

 Lite klaustrofobisk känsla, inte alls samma rymd
som i vår Avensis inte ;)

Men jäklar vilken cool "kärra"! Hade den inte varit
så förbaskat dyr i försäkring så kanske...

Det var en grym känsla att få ratta den här skönheten, 500 hästar och en 5 liters V10 som mullrar underbart skönt så att det kittlar i kistan. =)

Jag gjorde dock totalt bort mig så fort jag satte mig i bilen! Som ni såg på bilden med interiören så finns det inte mycket plats för en mugghållare, så den har man satt på armstödet, bakom armbågen (jättepraktiskt!). Killen som hade bilen frågade efter mitt körkort, jag drar till med armbågen bakåt och gissa vad som står i mugghållaren? =D En mugg full av kaffe och jag välter självklart ut hela innehållet i bilen!! Det kom kaffe över armstödet, handbromsen och det rann nedför hela mittpanelen... Han fick springa in i en butik och köpa servetter för att torka upp, jäklar vad jag skämdes kan jag säga.

Sen blev det inte bättre av att jag läst på hemsidan, innan jag skulle iväg, att om något händer med bilen så ligger självrisken på den nätta summan av 20 000 kr! Jag blev ju naturligtvis lite nojjig och bad om ursäkt typ hundra gånger, "Shit, jag är skitledsen! Det är ju en Lamborghini!". Men killen var riktigt schysst och sa att det var tredje gången det hänt den här säsongen. Dessutom hade just denna bilen körts ut på en åker av en annan förare och någon hade smällt upp passagerardörren så att den pajjade, så mitt kaffespill kändes då lite bättre förstås i jämförelse, men ändå, det är ju en Lamborghini...! =D

Förresten, gissa på hur mycket dom skulle serva/reparera bilen för inom kort? Den som kommer närmast får en guldstjärna "där uppe".

Imorgon är det måndag igen, gå upp kl 6.30, fixa frukost till Molly och åka till jobbet, men vad är väl en bal på slottet...? ;)

Kram på er!

1 kommentar:

Rebecca sa...

Vilken cool helg! Hade aldrig vågat att hoppa fallskärm, så är grymt imponerad! Coolt att köra en sådan bil också, men hjälp vad rädd man skulle vara om den om man väl ägde den, skulle ju knappt våga köra den=)

Hihi ja, AIK flaggorna hängde med ett tag. Men nu nöjer han sig med tröja och mössa haha!

Kram