fredag 22 oktober 2010

Länge har jag sneglat på...

...tidningen "101 nya idéer". Det är en ganska ny tidning som enbart kommer ut ett par gånger per år men som titeln avslöjar innehåller inte mindre än 101 pysseltips!!



Ni som känner mig vet att jag verkligen gillar att pyssla så när jag såg att det kommit ut ett julnummer av denna tidning så gjorde jag slag i saken och köpte den.
 
Jag har fått lite roliga tips, bland annat på julgransdekorationer och på hur man kan hänga upp sina julkort på ett roligt sätt. Vi får se vad det blir i slutändan. Men Diana med familj kommer upp till Sthlm första advent och då ska jag iallafall ha klurat ut något julpyssel, både för stora och små. :-)
 
Annars verkar dagens samtalsämne liksom bloggtema vara SNÖN. I morse vaknade vi upp i ett snöblaskigt Sthlm. Som tur är så hade vi ändå planerat att byta till vinterdäck idag, så strax innan sju i morse lämnade jag bilen på Meconomen. När jag gick därifrån vällde bilarna in, många kloka stockholmare med andra ord.
 
Snön innebar att vintermössan åkte på för Mollys del och att fingervantarna skrotades. Vi tror dock att vi behöver införskaffa ett par rejäla vinterskor till henne. Vi har skor som vi har ärvt men de känns aningen för stora, kanske kan hon ha dem senare i vinter. Så helgens mission blir förmodligen att hitta ett par nya vinterstövlar, gärna Gore-tex. Annars beror helgplanerna mycket på väder och vind, Tobbe har lite saker inplanerade men dessa är beroende av fint väder. Så vi får helt enkelt se!
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh.. vad mysigt med julpyssel!

Syrran