lördag 16 oktober 2010

"Varför?"

Det verkar som att Molly kan ha tagit steget in i "varför-perioden". Fast frågan är egentligen om det bör kallas en "period", man slutar väl aldrig att undra över saker och ting? Men någon gång måste det ju iallafall börja och nu verkar det ha gjort det för Molly. Både jag och Tobbe har fått frågor som "Varför göra så?" "Varför den vara där?". Jag måste dock säga att jag tycker att det är rätt så roligt (med risk för att jag får äta upp det senare)... Det kanske inte är lika charmigt när man fått frågan för tjugonde gången i ordningen.. ;-)

I övrigt har vi spenderat helgen med mamma och pappa. De kom ju upp sent i torsdagskväll så igår efter jobb och dagis åkte vi hem till Ramona och Christopher och åt middag. Även idag var vi där en sväng på förmiddagen innan det var dags för mig och Molly att åka på födelsedagskalas och för Tobbe att åka på fotbollsmatch.

Lukas har fått låna kusin Siris gamla babygym. Här assisteras han av Molly.

Lukas med mormor

Christopher stod tappert ute i näst intill minusgrader och grillade köttet som sedan hamnade på våra tallrikar. En eloge!

Under efterminddagen idag åkte jag och Tobbe alltså iväg på varsitt håll. Jag och Molly åkte till Linus (från föräldrargruppen) som hade dukat upp till 2-årskalas. Det är verkligen roligt att vi fortsätter ses med jämna mellanrum, även om en del (bland annat Linus) har flyttat ifrån Segeltorp.


Olivia och Linus

Att klippa sig verkar vara veckans grej. Alma kom nyfriserad till kalaset och...

..även Molly fick sitt hår toppat av mormor igår.

Molly fick en bok med "Lille Katt" av mormor och morfar. Ni vet den som Ida i Emil i Lönneberga sjunger. Så här lät det i morse. :-)

4 kommentarer:

Lisa sa...

Här kommer en hälsning från min nya iphone! Ni ser ut att haft en mysig helg! Kram från tjockisen :)

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Vilken mysig film på Molly, och vad duktig hon är på att sjunga! Matilda gör än så länge bara rörelser till sångerna, men snart ska vi väl få höra på hennes ljuva stämma med! :-)

Låter som ni haft en riktigt bra helg!

Malin sa...

Fina Molly i fina nya frisyren! Mycket tjusigt! :-)

Rebecca sa...

Haha, vad mysig hon är när hon sjunger, så bra också! Lova håller på att tjata hål i huvudet på mig med sina "varförfrågor", så har ni otur sitter det i ett tag! Kram