onsdag 3 mars 2010

Two for tea, tea for two, mr Smith!

Det är kanske någon av er som undrar om hur det går för mig när det gäller uppdrag så jag tänkte avge en lägesrapport.

Både jag och min konsultchef hade faktiskt så sent som i måndags ställt in oss på att jag skulle börja jobba på ett företag i Haninge idag kl 09.00 men så blev det tyvärr inte. Förra veckan (onsdagen) så var jag nämligen på intervju hos detta företag och gjorde ett bra intryck, eller skit i den typiskt svenska ödmjukheten för en gång skull, jag gjorde ett jävligt (förlåt för svordomen) bra intryck! Hon var helt såld på mig och jag var helt såld på uppdraget för det skulle innebära arbetsuppgifter som jag tidigare aldrig har gjort och eftersom företag var hyfsat litet här i Sverige (huvudkontor i England) så skulle man bli väldigt involverad i företagets alla olika delar vilket kändes jättespännande.

Hon hörde av sig till konsultchefen dagen efter och berättade att hon var väldigt nöjd med mig och om hon bara fick ett godkännande från England (vilket var i stort sett redan klart) så skulle vi köra på. Det enda frågetecknet (förutom England då) var mina kunskaper i engelska med tanke på att det var mycket kontakter med huvudkontoret och kunder utomlands. Då förklarade min konsultchef att Manpower har ett engelskatest som är speciellt utformat för att ta reda på vilken nivå man ligger på och att jag kunde få utföra det, fick jag bara godkänt i testet så skulle jag då börja på ons (idag) kl 09.00.

Jag gjorde testet i måndags, eller jag fick göra två tester för det första blev "bara" godkänt (3 av 5) och hon ville helst ha ett högre resultat. Jag kämpade mig igenom testet igen (som tog nästan en timme per gång) och var helt slutkörd i skallen efteråt men jag lyckades få ett högre resultat (4 av 5). "Fan vad skönt!" tänkte jag och nu var det säkert inga konstigheter inför onsdagen. Konsultchefen fick dock inte tag på kvinnan i Haninge under måndagen och redan då började jag ana ugglor i mossen... Mina misstankar var befogade för under tisdagen hörde hon av sig och meddelade att hon trots allt inte fått godkänt från England för att hyra in någon just nu och att hon bad om ursäkt för all tid både jag och min konsultchef lagt ner.

Det beskedet sög ju förstås... Det jobbiga är att jag fick tacka nej till en annan intervju  på måndagen för ett jobb vid Slussen (klockren placering!) för att jag trodde Haninge-uppdraget var i hamn, så typiskt. =/
Men men, det kommer självklart nya tåg. Jag har faktiskt fortfarande inte utfört alla åtaganden som står på Sandras lista här hemma ännu så nu får jag ju tid för det igen... =P

Annars då? Jodå, vi installerade en värmepump igår. Eller det var självklart en riktig installatör som gjorde det men jag fixade lite kaffe och bullar åt honom och hjälpte till att bära lite verktyg. =D Den smälter faktiskt in mer än vad både jag och Sandra trodde på förhand och den har fungerat bra över första natten, det är varmt i lägenheten trots att fyra(!) av fem element stängts av vilket känns riktigt skönt nu när elen är så fruktansvärt dyr.

Resultatet! Det brukar självklart inte
vara så dammigt på golvet... =P

Och så här ser den ut på utsidan, inte så
spännande bilder men då vet ni hur det ser ut. ;)

Ikväll ska vi grabbar kolla på hockey, möter Mora, så det ska bli trevligt. På fredag ska Sandra sitta barnvakt åt Norah då Alex och Lisa ska iväg på middag. På lördag tänkte vi åka till Fjärilshuset med familjen Strigén/Jonsson, kan bli kul för småtjejerna. Efter det ska Alex och jag till Råsunda för första gången i år för den superheta Supercup-finalen. Den spelas mellan regerande Allsvenska mästarna och Cupvinnaren, vilket skulle egentligen ha inneburit att vi spelade mot oss själva då vi vann dubblish 2LAX9 men vi bjöd in förra årets tvåor (IFK Glenn) för att vara schyssta och ge dom en liten chans till revansch. ;)
 
Detta var iaf ett litet utkast om vad som hänt och vad som händer i veckan. Jag återkommer självklart med mer information om vad som händer så fort det dyker upp något annat, tills dess så får ni ha det skönt under den första veckan av vårmånaden(?) mars och ta det kallt! För att kompensera för dom lite "tråkiga" bilderna på värmepumparna bjuder jag på två bilder som är lite roligare och passande så här i Melodifestival-tider, där jag för övrigt har en stark favorit i Anna Bergendahl! Sandra håller nog på Darin tror jag och tyvärr för Mollys del så deltar inte Teletubbies i år heller...

 

Lyssnar på låten nedanför som ni amerikafarare
även kan kika och lyssna på så att ni hänger med  ;)

3 kommentarer:

Lisa sa...

Vad tråkigt att det inte blev nått te för Mr Smith!

Alex sa...

Ödet ville inte att du skulle till Flowflex. Så ser jag det.
Dryg väntan nu så klart innan du ska på nytt jobb men passa samtidigt på och gör saker du inte brukar göra (förutom Sandras åtgärdslista = )

För övrigt har du ju nyckeln hem till oss. Kurre skulle säkert uppskatta sällskapet och du vet ju var Playstationet finns ;-)

Tobbe sa...

Näe, ödet ville väl inte det.
Plus att det var ju en liten bit att åka och kaffet smakade sådär så det var lika bra att det inte blev något. ;)

Hmm... Lite PS3 kanske skulle sitta fint någon dag, behöver ju träna. =P