måndag 8 mars 2010

Fullspäckad helg

Måndag förmiddag (snart lunch när detta publiceras) och jag är lite seg pga en fest jag var på hos Dennis och Lina (Lina fyllde år). Sandra stannade hemma med Molly för jag bestämde mig lite i sista minuten att jag skulle gå och vi ville inte att någon skulle behöva ändra sina lördagsplaner så tätt inpå.

Annars har det varit fullt ös den här helgen. På lördagen så drog vi tillsammans med Norah och Lisa (Alex var lite krasslig och stannade hemma) iväg till Fjärilshuset som ligger i Hagaparken i Solna. Fjärilshuset låter på förhand som ett ställe som är luftigt, ljust, det är fullt med blommor och fina gräsmattor och massor av fjärilar förstås men dom har istället skapat en tropisk miljö och man kan lugnt säga att dom lyckats... Det var riktigt tryckande varmt och fuktigt! Man var helt fuktig under kläderna och Mollys hår var blött när vi var klara. =D
Det var inte bara fjärilar där inne utan även lite fiskar och fåglar och fiskarna (eller vattnet? ;) ) fick högst betyg av småtjejerna. Eller så kanske den lilla rampen, som fanns mellan två våningsplan i fiket, där dom sprang upp och nerför hela tiden under dom 20 min som jag själv(!) fick passa dom (det var väldigt långa köer till fikets kassa) fick högst betyg. =P

Lite coola fjärilar på blomman, ser ut som ett öga på
vingen. Jag är ingen expert på biologi men visst är det
ett slags försvar mot andra djur att vingen ser ut så?

Fler fjärilar under "gräddning" i denna
gigantiska ugn


Den här "lilla" krabaten var nog fasen lika stor
som Molly...!

Mina tjejer! Lite svettiga men fina ändå ;)

Dom här fiskarna kunde Molly och Norah t.o.m.
klappa och Molly hade lätt hoppat i om hon fått... =D



Efter besöket så släppte tjejerna av mig vid Råsunda där jag mötte upp Alex (som hunnit bli lite bättre under dagen) för en match i den superheta Supercupmatchen mot förra årets tvåor (dubbelt upp...) IFK Göteborg. AIK tog första titeln på nya säsongen när vi vann med 1-0 och vi 2 537 som fanns på plats firade euforiskt (förutom 50-talet göteborgare då) denna fantastiska buckla... Nu på söndag är det Allsvensk premiär hemma mot Mjällby och planen såg allt annat än bra ut och det känns inte alls roligt att spelarna ska behöva lira på den åkern/grusplanen som det är just nu. =/

Under söndagen så hängde vi på låset på Huddinge simhall. Molly tyckte att det var riktigt roligt och med tanke på att hon nästan klättrade i fiskarnas akvarium dagen innan så var detta perfekt för henne. =) Tyvärr så var det väldigt kallt i vattnet av någon anledning, brukar ju vara rätt varmt i småttingarnas bassänger (kanske inte hunnit värmas upp?), så besöket varade väl i max någon timme (inkl ombyte).

Diggar verkligen Norahs blöta frisyr! =)

Nej, det är inte två stora sälar som tillhör
dekoren utan det är bara Alex och jag *höhöhö*

En bild som säger mer än tusen ord... =D

Efter badet (och en tupplur hemma) så drog vi vidare till Täby för en fika hemma hos Lea, Alexandra och Christopher. Det var ett tag sedan vi var i Täby, var nog Leas kalas för ett halvår sedan så det var kul att få komma ut dit. Det här med Molly och bilåkande har ju alltid varit ett litet orosmoment, man kan väl milt säga att långa resor inte är så himla kul (är väl iofs inte unikt för Molly kanske?) men det gick faktiskt riktigt bra både dit och hem så utvecklingen går framåt även där. =P Vi bjöds förresten på en jäkligt god hallon(kola?)paj, en av deras kompisars "dräparpajer" och den var verkligen så god! När vi skulle åka hem igen så sa Lea "hej då", hur klart och gulligt som helst! =)


Just det, en liten notis. Vi var på 1,5 årskontrollen (inkl. en spruta) i onsdags förra veckan och Molly klarade alla "test" (teckna, bygga med klossar, säga några ord, klättra och peka ut kroppsdelar) och är numera 80 cm lång och väger 9,7 kg. Då vet ni om ni undrade. ;)

Näe, nu ska jag dra iväg till Kvantum och storhandla, UTAN bil, så vi får se hur det går...

1 kommentar:

Malin sa...

Låter som ni haft en toppenhelg, kul att AIK än en gång visar IFK var skåpet skall stå! :-)

Det låter verkligen som om Molly och Mathilda har mycket gemensamt när det kommer till bilåkning, de kommer ha massvis att prata om i sommar! :-D