tisdag 30 mars 2010

Glad Påsk!

Idag är det tisdag och det börjar dra ihop sig för påskfirande på Öland. På torsdag kväll bär det av. Molly är ju som tidigare nämnt inget stort fan av att åka bil några längre sträckor så för att göra alla inblandade glada och nöjda så väljer vi att åka på kvällen så att hon kan sova i bilen. Väl framme så möts vi inte bara av min familj utan även av Alex, Lisa och Norah som roligt nog kommer sova i Ryd under påsken. De åker ner redan på onsdag kväll för att hinna spendera så mycket tid som möjligt i Kalmar. 

Det ska bli jätteroligt att åka ner till Öland/Småland och hälsa på våra familjer (och även vänner i den mån det finns tid). Det kommer nämligen vara fullt upp då Tobbe kommer ha sitt 30-årskalas på lördag. Det lär bli en heldag för födelsedagsbarnet då det först blir firande med familjen och sedan utgång med både familj och vänner på kvällen. Tobbe får helt enkelt berätta mer om hur det hela artade sig efter helgen. =)

Innan jag ägnar mig åt finalen av "Mästarnas Mästare" så tänkte jag bara kort summera helgen som gått.


 I lördags kom Alma med föräldrar över på en fika. Har jag sagt att det är SÅÅ skönt att snön har smält bort så att det går att vara i sandlådan? ;-)

Alma och pappa Jonas

Molly


Appropå sandlåda så har jag iochmed mitt inträde i dagishämtning/lämning fått reda på att det finns en trevlig liten lekpark alldeles i närheten av dagiset. Tydligen så brukar en del föräldrar gå dit ganska ofta efter att de hämtat barnen på dagis för att "slå ihjäl tiden" innan det är dags att gå hem för att fixa mat etc. Idag gick jag och Molly alltså dit och det var två st barn från hennes avdelning där. Det känns faktiskt rätt skönt att man kan gå dit om man känner för det, det kan ju vara rätt så sega timmar annars fram till det att respektive kommer hem och det ska ätas och nattas.

Nog tjatat om sandlådan. I söndags var jag och Molly uppe med tuppen och påskpysslade. Efter det gjorde vi en tur till Skärholmen med Norah och Alma. Det var mycket trevligt och vi lyckades nästan äta en hel lunch (eller iallafall påbörja) innan tjejerna vaknade i sina vagnar. 

 Påskpyssel

Medan vi vuxna shoppade kunde Norah, Alma och Molly sysselsätta sig på egen hand

Nu börjar Mästarna! Glad Påsk på er alla så hörs vi efter helgen!

Glad påsk!

2 kommentarer:

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Nej så skaffa barnvakt för dagen efter också så ni kan vara bakis ifred! ;-)

Famljen Jansson/Björk sa...

Glad Påsk till er med!
Vi ses när jag och Anton kommer hem. Längtar!
Kram till er!