söndag 4 april 2010

"Det är ingen vanlig dag...

...för det är Tobias födelsedag! Hurra hurra hurra!"

Om jag ska vara ärlig så sitter jag och skriver det här redan på fredagskvällen (2/4) och har lite framförhållning. För på söndag när det här publiceras så ligger jag i sängen, antagligen med en oerhörd skallbank efter en fantastisk lördag med både middag med familj & vänner och sedan en kanonfest ute på stan (i Kalmar) med ytterligare några vänner och kommer då inte orka skriva något... =)
Liten notis apropå fredagen, jag och Sandra åkte precis ut först av alla i ett parti Texas Hold'em där även Alex, Lisa, Marie och Bert ingick i pokerturneringen, så där gick vårt hushåll hela 40 spänn back, inte bra alls.

För att återgå till MIG då! Jag fyller ju faktiskt 30 år idag, blir alltså "gubbe" med andra ord. Eller nej, rätta benämningen är kanske medelålders? Eller bara mogen...? Fast det sistnämnda kan väl alltid diskuteras. Men mer vuxenpoäng är det iaf!
"Hur känns det då?" brukar man ju höra när man fyller år (inget undantag nu heller) och det känns... eh... ja, som vanligt faktiskt. Skräll? =P
"30-årskris då?" kommer som ett brev på Posten efteråt och nej, jag har nog inte det. Jag tror att jag hade det redan för ett par år sedan. =D Jag, Jonas och Emmanuel fick nämligen ett infall i att skaffa oss ett förarintyg för att köra båt upp till en viss storlek och det var skitkul och lärorikt men hur många gånger har vi använt det intyget sedan vi skaffade det? =P
Förresten Jonas, har du gjort det sista provet och fått det fysiska intyget? ;)
Konstigt infall kan tyckas så här efteråt men då kändes det helt rätt! =D Till vårt försvar så skulle vi få tillgång till en båt den sommaren som vi skulle få låna men ägaren sålde den... =(

30 år alltså, det känns ändå märkligt att säga det högt. "Jag kommer ihåg när jag var 19 år..." osv osv. ;) Jag har dessvärre inte så många kort från min barndom men lite nostalgi/barndomskort tänkte jag ändå bjuda på i det här inlägget och är det något inlägg som ni absolut inte får missa av "Mollys päron bloggar" så här är det här! =D Ett kort har bl.a. legat inlåst i ett kassaskåp (gissa vilket...) och den perioden i mitt liv har starkt dementerats från min sida fram tills nyligen...

Tobias ca 5-6 år på dagis i Husby.
En lycklig period i mitt liv för jag fick nämligen
välja mellan att vara kvar på dagis eller att gå upp
till förskolan (nuvarande 6-årsverksamhet),
jag valde dagis... =)
Ja, det är permanentat...! =( I femman så fick mamma
för sig att jag skulle skaffa det här för att det var så
"fint", jag hajjade förstås inte grejen och gick med
på det. Jag skämdes så jäkla mycket och mitt nya
smeknamn "Lejonmanen" i handbollslaget var väl
rätt passande...

En "lovande" fotbollskille i 14-årsåldern
som här lirade i Bergkvara AIF. Kuriosa; jag
har lirat i fyra av Torsås kommuns (då aktuella)
sex fotbollslag, gick dit pengarna fanns. ;)

En finnig och stolt Gnagare i högstadiet! =D
Ungefär två-tre år efter det här kortet togs så träffade
jag Sandra, undrar vad hon såg hos mig...? =D

Det var det om mig och nu får ni gärna fylla inlägget med en massa "grattis-kommentarer"! ;)
Hoppas ni haft en trevlig påsk annars! Kram!

5 kommentarer:

Cameron sa...

Grattis Lejonmanen! HAHA :D Underbart!

Kan vi inte få se en repris på den? Det vore något det!

Rebecca sa...

Stort GRATTIS på din stora dag Tobbe! Många kramar från Jönköping!

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Vilka fina bilder på dig Tobbe! :-)

Grattis på 30 årsdagen!!!!!

Malin och Jonas sa...

GRATTIS till världens bästa Tobbe på 30-års dagen! Vilka fantastiska kort, vi gillar särskilt den permanentade versionen av dig, ascoolt ju! Snacka om att vara före sin tid :-)

Hoppas du fick en riktigt trevlig dag!

Många kramar från dina vänner (utan förarintyg) i Amerikatt

Tobbe sa...

Tack så jättemycket allihopa!!

Jag kände att det har gått så pass länge sedan "lejonmanen"-incidenten att jag kunde bjuda på det nu men det har varit svårt en längre tid att verkligen erkänna att har hänt ska ni veta. ;)

Jag hade en riktig kanondag i lördags och igår och det kommer förhoppningsvis ett inlägg ikväll om kalaset och även bl.a. om ett IMPONERANDE Amerika-paket. =)