tisdag 27 april 2010

Morgonstund har guld i mun

Har en grym skrivkramp och kan inte komma på hur eller vad jag ska skriva om. Suttit med en tom ruta under hela Desperate housewives och inte kommit på någonting! Någon som känner igen sig? Känns som att jag känner igen mig själv...?

Apropå skriva, vart fasen får alla manusförfattare sina idéer ifrån, som t.ex. DH? Måste ha en sjukt stor fantasi för att komma på alla intriger och så är dom säkert duktiga på att spinna vidare och dra allting till sin spets. Dryga typer säkert, sån som jag själv kan vara ibland, när jag är på det humöret...

Annars då? ;) Jodå, igår var jag och Alex tillsammans med en amerikansk kollega till mig (Ramy) och kollade på bio, Kick Ass. Den var huuur skön som helst! Gillar ni typ Superbad (Supersugen på svenska...) så kommer ni älska den här filmen!
Kände mig dock jäkligt seg igår och det berodde förmodligen på alla aktiviteter i helgen. Det har varit vårstädning i föreningen, vi har varit på 50-årskalas, Cissi har sovit över, kollat på fotboll (suck...), tvättat vår egen altan (som ingen rört på två år!), tvättat bilen och umgåtts med Mollys kompisar med föräldrar. Man kan lugnt säga att allting tog ut sin rätt under gårdagen, någon som missat att jag fyllt 30 förresten...? =P

Äh, slänger upp lite bilder så har ni något kul att kika på istället för att läsa mitt dravvel.

Lördag 24/4:


Hehe... Inte så rolig bild när man ser den
så här bara men jag såg precis klockslaget när
kortet togs, kl 6.53 och Cissi skulle iväg senare
för att plugga med sina kurspolare, segt ;)

Och så här roligt är det två timmar senare!
Så här glad är jag varje morgon, for real... =P

Vårstädning, yay...! Eller not... Fast
Molly tyckte det var helt ok, vatten
var ju involverat...

Födelsedagsbarnet Mollys farmor Mari! =)

Kalaset hölls i Gustavsberg, hos mina systrars
mormor. På bilden; fastrarna Cecilia & Linn och
deras kusin Mikaela. Dom andra två har ni koll på
vid det här laget hoppas jag

Fina farsan/farfar

Söndag 25/4:

Hyfsat tidig morgon igen för att fixa iordning
altanen och Molly kavlar självklart upp ärmarna...

...och drar sitt strå till stacken!

Kommer ni ihåg att jag nämnde att altanen inte
hade rörts på två år? Jag skämtade inte, smutsen
låg bokstavligen som ett tjockt lager och det är
som en helt ny altan nu

Efter altanstädningen drog vi till Rådsparken
där vi slöt upp med Alma, Matilda och Willgott
(och deras föräldrar förstås, svårt för dom att
ta sig dit själva, döh...)

Molly, Alma och Matilda hade en brainstorming
om hur dom skulle gå vidare med grävandet
och byggandet i sandlådan men först...

...fika förstås!

Molly:
-Det är så svårt att ta viktiga beslut på tom mage.
Alma:
-Precis! Eh, ska du ha sista biten av den där...?

Sandra åkte på att olja in altanen under
gårdagskvällen medan jag drog på bio *yes!* ;)

Under torsdag-söndag så kommer Mollys mormor och morfar upp, ska bli riktigt trevligt. Vi försöker Skypa med mormor och morfar så gott vi kan men den "levande" versionen är förstås roligare. Om det förresten är någon som känner för att Skypa så är det bara att säga till, har dessvärre ingen koll på vilka som har Skype nuförtiden och kontaktlistan är inte så lång så ni får gärna höra av er om ni är sugna.
På lördag ska vi på ytterligare ett kalas, Ted har nämligen blivit "gubbe" han med. Roliga med det kalaset är att även Micke, Rebecka, Lova och Saga kommer dit och det var ett tag sen vi träffades!

Ha! Se där, jag fick ihop ett inlägg trots allt och nu är det nog dags att knoppa in.

Kram!

3 kommentarer:

Malin sa...

Skönt inlägg trots "dravel", Tobbe! Du har språkets gåva, helt klart (du också såklart, TT! :-)

Gillar tanken på att fyra 2-åringar ensamma tar sig till parken, det är rock'n'roll!! :-D

Alex sa...

Jag håller med Malin om att du är välsignad med ordets gåva Tobias. Slår du och jag våra kloka huvuden ihop så skulle vi kunna koka ihop en riktigt bra serie.

Typ "Naked Housewives"!

Har för övrigt knappt något minne av att jag tog mig hem igår och däckade i soffan en timma. Det snurrade rejält i skallen =/

Och jag har inte ens fyllt 30!

Rebecca sa...

Ska bli kul att träffa er på lördag var ju ett tag sen! ha det så bra tills dess.