fredag 19 mars 2010

Det kom ett mms

Fredag kväll kl 19.28, Molly har somnat, jag sipprar på en kall öl (Sandra ska snart hälla upp lite vin åt sig) och det snurrar för fullt i huvudet...! =D
Andra arbetsdagen är över och det har varit oerhört mycket korvstoppning på bara dom här två dagarna, som det iofs brukar vara första dagarna/veckorna på ett nytt jobb men känslan för nya uppdraget är än så länge riktigt bra. Kollegorna är skitschyssta och när jag kom till jobbet igår så låg det redan en ny arbetsmobil (iPhone!), ett passerkort och en ny laptop (Mac!) på min plats med allting installerat så det var bara att "plug-and-work"! Sånt brukar enligt tidigare erfarenhet annars ta sjukt lång tid när man kommer som nyanländ, det ska fixas lösenord till ditten och behörighet till datten och ibland finns det inte ens en plats att sitta på...

Nu när jag gått upp till 100% så har det även varit "premiär" för Mollys nya schema som innebär att Sandra och jag sköter hämtning/lämning tillsammans. Vi har faktiskt lyckas knåpa ihop ett schysst schema (puh!) som gör att det bara blir sammanlagt en timme extra för Molly på förskolan och det känns jätteskönt.
Hon blev lite snopen igår när mamma klev in på avdelningen istället för pappa men sken upp och sa "mamma!". =)
Idag ringde dock en av lärarna till Sandra redan på förmiddagen och sa att Molly hade feber, nästan 38 grader, vilket jag inte hade lagt märke till alls på morgonen, hon var sig lik med att jag bl.a. numera dagligen kommer in till en spritt språngande naken Molly (dock inga olyckor idag, tidigare har hon nämligen gjort både "bu" och "usch" i sängen och på snutten...) och var go och glad. Lite surt för Sandra som knappt kommit igång på jobbet (efter alla fikor ni vet ;) ) men det var bara att åka hem. Tjejerna tog tydligen en sväng förbi Skärholmen C efter att dom tvättat bilen och köpte bl.a. fyra halsband till Molly, så att Sandra kan ha sina ifred... =P

I helgen så är bara morgondagen planerat för aktiviteter. Jag och Alex ska iväg till Råsunda (förstås) men på förmiddagen så blir det nog en sväng förbi en välsorterad leksaksbutik i Kungens tillsammans med Norah och Alex för under samma tid/lunchtid så ska Lisa och Sandra iväg och spendera några sköna timmar barn- och mansfritt inne i stan. =)

Just det, angående rubriken till det här inlägget! Det har ju blivit riktigt mycket snack från alla våra 08-tjejer på sista tiden och imorse så lärde sig Molly ett nytt mindre smickrande ord som jag filmade med mobilen och mms:ade till Sandra... =D


Med det så säger familjen Hedberg/Petersson trevlig helg och på återläsande! ;)
Kram!

2 kommentarer:

Cameron sa...

Hahaha lysande! En gång till! En gång till! En gång till! En gång till! :D :D

Vad duktig hon är Molly! :)

Tobbe sa...

Har för mig att Lea sa bajs rätt så tidigt, så hon är väl inne på lite mer avancerade "kiss och bajs"-termer nu eller? ;)