måndag 15 mars 2010

Slut på "lata" dagar!

Äntligen! Efter eh... nu måste jag kolla kalendern... öh... fyra veckor (!) av uppdragslöshet och ett par motgångar så ska jag äntligen börja på en ny arbetsplats, redan nu på torsdag! =)

Idag var jag nämligen på intervju hos ett företag som heter Bink, det är ett nystartat bolag inom Bonnierkoncernen (därav inget större innehåll på deras hemsida tyvärr). Deras uppdrag inom teknik är att kontrollera och utveckla alla Bonniers webupplagor som t.ex. Dagens Industri och Dagens Nyheter.
DI har varit först ut och dom har bl.a. nyligen flyttat hela sin websida till en ny plattform och det är där jag kommer in i bilden...
Nya grejer medför oftast "barnsjukdomar" och då är det meningen att DI's webredaktörer ska ha någon att kunna rapportera eventuella problem med hemsidan/plattformen till så att den kan bli bättre och jag ska i min tur vidarebefordra informationen på bästa möjliga sätt till ansvariga webutvecklare inom både Sverige och utomlands som sedan ska åtgärda det. Frågor på det? ;) Det kommer även innebära lite besök till DI för att hjälpa webredaktörer på plats.

Intervjun gick jättebra, trots att jag inte alls var taggad och kände mig rätt trött av någon anledning (kanske pga jag missade frukosten inkl kaffet...?) men Lisa (som jag träffade på bussen/tåget in till stan) sa att det inte behövde vara något negativt, utan att man då faktiskt kan vara mer avslappnad och som hon fick rätt! =)
Det är ett lite annorlunda arbete för mig men det ska samtidigt bli jäkligt kul att få pröva på något nytt, jag hatar att låta klyschig men så är det faktiskt.
Företagets geografiska läge är inte så dumt det heller. Det ligger nämligen oförskämt mitt i smeten, på Klarabergsgatan mittemot Åhléns med utsikt över Plattan (i stort sett granne med Lisas jobb!), så hämtning och lämning av Molly blir väldigt smidigt och det känns väldigt skönt det också. Apropå Molly så kommer Sandra, iochmed att jag går upp på 100% igen, att bli mer involverad i Mollys hämtning/lämning vilket hon saknat, hon känner väl lite att hon inte "hängt" med lika mycket i förskolevärlden.

Dags att plugga DI's hemsida och håll tummarna för mig nu!

10 kommentarer:

Ramona sa...

GRATTIS! Vad kul Tobbe!
Jag fattar inte ett dugg av vad du ska göra (men å andra sidan fattar inte du så mycket av vad jag gör heller...eller hur?)!

Malin sa...

Ja, jättegrattis!!! Superkul! Håller med Ramona om att jag inte riktigt hänger med vad du skall göra men det kanske säger mer om mig och min brist på datakunskaper :-D

Tobbe sa...

Haha! Tack så mycket Ramona och Malin. =)

Cameron sa...

Grattis till nya uppdraget! Låter spännande. Jag tror jag hajjar vad du ska göra. Du är lite av kugghjulet i maskineriet, spindeln i nätet, den som håller koll på alla bollar i luften kind of guy. Inte sant!?

:D

Skämt å sido. Låter spännande det där som sagt! Lycka till!

Tobbe sa...

Huvudet på spiken Cameron! ;)

Tack så mycket!

Gert Fylking sa...

Äntligen!

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Grattis vad roligt!!!

Tobbe sa...

Tack Nathalie och Gert! ;)

lisa sa...

Grattis Sandra till att få ta del av "lämna-hämta-racet" :)

Grattis Tobbe, ser framemot att få sällis till och/eller från jobbet :)

Tobbe sa...

Tack Lisa! Vi får väl se iofs om jag är något vidare till sällskap på morgonen... ;)