torsdag 1 oktober 2009

Tillbaka i vardagslunken

En vecka har nu gått sedan jag började jobba igen. Konstigt nog så kom jag väldigt fort in i det trots att det var över ett år sedan och trots att jag har fått en ny arbetsplats. Den stora förändringen har ju självklart varit att jag inte får träffa Molly lika mycket och man märker verkligen hur man redan nu ser fram emot helgerna när alla tre kan umgås tillsammans. Men annars så måste jag säga att det har varit roligt att börja jobba igen, skönt med lite rutiner och det verkar vara riktigt bra kollegor.

För Molly och Tobbe så har veckan rullat på. Idag var sista dagen på öppna förskolan vilket kändes lite vemodigt för både mig (trots att jag inte var där) och Tobbe. Vi har varit där så himla mycket och det var snudd på mitt och Mollys andra hem i våras!

Molly och Lisa (som är pedagog på öppna förskolan och för övrigt jättemysig!)

Tobbe kämpade tappert med att få ett bra kort på honom själv tillsammans med Molly och Matilda (med hjälp av kamerans självutlösning). Det gick väl sådär..

Damerna verkade
ganska ointresserade av att kolla in i kameran..

...trots Tobbes envetna kamp!

Tillslut blev det ett kort på far och dotter iallafall!


Vad är väl en dag på öppna förskolan utan munnen full av färg?

Förra helgen kantades av kalas. I fredags fyllde lilla Linus från föräldragruppen 1 år. Eftersom jag var på jobbet så fick Tobbe och Molly bege sig på egen hand.

Nathalie, födelsedagsbarnet Linus och Matilda

En partytjej tillsammans med favoriten Lisa

Molly och Linus mamma Jennie

Molly, Alma, Norah och Linus tittar nyfket på alla öppnade paket

På lördagen firade vi Alex som hade fyllt 29 år tidigare i veckan. Lisa hade gjort en god smörgåstårta och kladdkaka. På söndagen fortsatte kaktrenden i form av först ett 4-årskalas och sen ytterligare ett 1-årskalas.

Molly på kalashumör (!)

Norah ville gärna visa upp alla skor som var parkerade i entrén

Lea och hennes föräldrar var också med och firade Alex

Alex busar med våra söta tjejer!



Efter att ha varit på 4-årskalas på söndag förmiddag (Dennis dotter Casey fyllde år - vi har tyvärr inga bilder därifrån) åkte vi snabbt vidare till nästa kalas. Ytterligare en liten kille från föräldragruppen (Noel) hade nämligen fyllt 1 år under veckan som gått.

Molly och Alma testar Noels leksaker

En gående Molly är numera en vanlig syn. Att krypa verkar vara ett minne blott.

På måndag är det dags för inskolning på förskolan!! Om ni är nyfikna på hur det går så får ni inte glömma att kolla in bloggen nästa vecka! :-)

På återseende!

4 kommentarer:

Malin sa...

Vilken partyhöst ni har! Verkligen rock 'n' roll! :-) Lycka till på måndag, kommer säkert gå super!

Nathalie sa...

Vilka härliga bilder!
Tobbe kunde ju bett om hjälp med att fotas tillsammans med tjejerna! Jag var ju i rummet bredvid.. :-)

Tobbe sa...

Nathalie: Var är utmaningen i det...? =D Det viktigaste är dock att jag iaf tittar in i kameran.

Nathalie sa...

Jag tror att alla stora konstnärer har ätit iallafall lite färg innan de blev kända. Vi kanske snart ser våra tjejers bilder på något stort galleri i någon stor stad!
Angånde Tobbes ego fotografering: Sant så sant! Att få en bild när ALLA tittar in i kameran samtidigt är överskattat! :-D