torsdag 8 oktober 2009

Elddop avklarat

Första dagen utan föräldrar är avklarad för Molly mus! Det har gått jättebra! Hon har tydligen inte varit ledsen på hela dagen, det enda var när jag precis hade gått och Molly gick iväg och letade efter mig så gnydde hon lite men fröknarna ledde in henne på annat skoj och så var det löst. =)

Molly fick på förmiddagen följa med dom större barnen ut i skogen på utflykt och hon klarade det galant bland grenar och stenar.
Till lunch fick dom lax och det var dock ingen höjdare, hon spottade ut det direkt och efter det åt hon inget alls under lunchen. Vi har inte ätit så mycket fisk hemma (om inte fiskpinnar räknas?) så det får vi nog skylla på Mollys mamma och pappa...
Under vilan sov hon i ca 1 timme och 20 min vilket är lite längre än hennes genomsnitt på en timme så det får väl anses som väl godkänt. =)
Allt som allt har det varit en lyckad dag och det känns så jäkla mycket bättre nu. Tidigare under dagen var det dock värre, det kan ha varit en av dom jobbigaste dagarna jag upplevt känslomässigt. Men när det var dags att hämta henne och jag kom innanför dörren så sken hon upp som bara hon kan göra med sitt stora leende och då försvann allt det jobbiga direkt!

På väg hem från förskolan (snutten som ligger
i Kånken ;) )

När Molly kom hem så väntade det
ett inskolningspaket!

Konstigt nog så har Molly ingen
klosslåda sedan tidigare så det
var på tiden

Samma låda som både Norah och Alma
har så vi vet att Molly gillar den =)

Även om det gick bra idag och jag vet att det kan det komma sämre dagar så har jag inför morgondagen inte alls samma oroliga känsla för jag vet nu att hon klarar av det. =)

Kram!

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Vad skönt att det gick bra för henne! Tror vi alla satt på helspänn igår på "Öppnis"!
En present va hon verkligen värd!! Ge Musen en STOR kram från oss!

Sandra: Du kan få kompispris ;-) Jag vill bara bli av med dem!!

Malin sa...

Gulligt med Kånken! :-)