torsdag 15 oktober 2009

Extramaterial

Nu när Molly skolas in och jag fortfarande är hemma på "jour" denna veckan ut så har jag lite extra tid on my hands. Och eftersom Sandra lyxar till det med att ta bilen till jobbet så vågar jag inte ta mig från lägenheten längre än till ICA, eller vågar och vågar, det är även jobbigt att cykla längre... =P
Känns lite konstigt att vara hemma ensam på dagtid så här många dagar i rad utan att Molly springer omkring, ungefär som att vara sjuk från jobbet och sist det hände var garanterat över ett år sedan.

En liten lista på saker som man kan göra när man har tid över så här på en vardag:
* käka frukost kl 11.30 (måste dock gå upp någon timme innan åtta för att göra iordning Molly)
* sitta på muggen i över en timme
* dammsuga (ja, det har faktiskt skett...!)
* kolla mailen 30 gånger i timmen
* kolla på filmen "Sex and the City" (gick på Canal+...)
* sakna Molly förstås
* skruva bort dörrknopparna till badrumsskåpet (undrar varför...)
och sjävklart kolla mobilen om det kommit något nytt sms och kika igenom alla bilder man tagit, därav detta blogginlägg. Likt alla DVD-filmer med extramaterial så kan man se bilderna i mobilen som extramaterial till digitalkameran och jag tänkte slänga upp lite blandat från Tobbes mobil, kul va?

3/5-09: Åtta månader gammal, strax innan
resan till USA

30/5: Nyss hemkommen och jetlaggad från USA
på lunchdate med Alex och Norah

19/6: Åtta månader kvar till midsommar 2010!
En del planerar redan för första julfikat medan
vissa längtar till sommaren... =P

30/7: Alex och jag på bortamatch i Malmö

3/8: Middag i Gamla stan med amerikanska
släktingar till familjen Petersson

23/9: Tjejerna har kul i nya leklandet
"Skärholmen foodcourt"

23/9: Samma dag då det lossnade på allvar med
Mollys gående var just i Skärholmen


24/9: Och dagen efter på Öppnis visades det
för kompisarna (mobilkvalité som sagt...)

28/9: Kundvagnsrace á la Jackass var kul den
dagen! (neeeej, förstås inte Jackass-style... ;)

28/9: Var tvungen att filma lite till av gåendet,
man blev lika paff varje gång det hände... =D

28/9: Molly verkligen ÄLSKAR att gunga men
efter tre timmar är det klart att man däckar...

28/9: Senare på kvällen var det dags för derby!

28/9: En underbar och "varm" derbykväll!

29/9: Dagen efter var det dags för BVC-kontroll
och någon hade vaknat lite för tidigt

2/10: Ett av alla otaliga besök till Skärholmen C,
om Helena och Caroline behöver en guide är
det bara att fråga Molly, hon känner till
varenda vrå i bygget

10/10: Insåg precis att vi har många
bilder av Molly sovandes men det är ju
så jäkla sött

Det var väl roligt att få se mina spontana "privata" bilder...? ;)
Om ni undrar så går det bra för Molly på förskolan, Sandra trivs jättebra på sitt jobb och jag ska snart börja jobba igen, på måndag faktiskt.

Fast innan dess, dags att passa på att besöka muggen igen!
Kram på er!

10 kommentarer:

Malin sa...

Vilken bildkavalkad!! Vet hur det
är att ha lite tid över... ;-) Helt rätt med frukost kl 11:30 och muggbesök som varar över en timme iaf - njut av dessa stressfria dagar nu!! :-)

Kram!

Tobbe sa...

Tack Malin för att du förstår. ;)

Sandra sa...

En timmes muggbesök! Varför blir jag inte förvånad..? ;-)

Kul inlägg annars! :-)

Lisa sa...

Vad tråkigt det låter att sitta på toan över 1 h :)

Tur att du fått hänga lite med mig i veckan. Tycker vi fick till det bra där med inköp av bilprylar en gång och nästa gång shopping på IKEA. Jämställt och bra :)

Tobbe sa...

Tur är väl det Lisa att vi hängt lite (och med Alex), annars hade jag nog både lämnat och hämtat Molly i pyjamas...

Apropå IKEA, vi vet ju alla att man aldrig kommer därifrån tomhänt så jag har gjort det till en sport, att komma hem med så lite som möjligt och till en så låg kostnad som möjligt. Skörden nu senast? Jo, en rulle presentpapper för 19kr! Ha! Vad säger du nu då Ingvar...?! Mohahaha!

Lisa sa...

Du skulle ha köpt en toaborste för sju spänn. Billigare en 19 spänn och på så sätt hade du kunnat förena nytta med nöje... Mohahahaha...

Alex sa...

Underbara minnen från Malmö. Som jag knappt minns av någon outgrundlig anledning.

Sköna bilder, måste fundera på om jag inte ska köra något likadant!

Tobbe sa...

Alex: Höhöhö, förstår inte alls vad du menar...
Visst var det en kul grej? Inte världens bästa kvalité på korten men 3,2 megapixel-bilderna är mer "ärliga" och spontana än dom man tar med rikiga kameran och det är ju det som är tjusningen. =)

Rebecca sa...

Ja, det är roligt med bloggar så man kan hänga med lite, trots alla långa avstånd. Molly är ju så himla söt och jag tycker hon har blivit så stor som går och allt. Sist vi såg henne var ju på Novalies dop tror jag...

Vore skoj om Micke kunde få något i 08 området kanske, halva hans familj är ju bosatt där uppe nu haha!

Hoppas att du slapp vabba idag, första dagen. Men det är väl tyvärr förkylningstider på gång nu, bara man slipper grisinfluensan är jag nöjd!

Hälsa familjen! Kramar

Rebecca sa...

Tack så mycket! Ja än så länge är det bra storlek på magen, den är inte i vägen och jag har inte fått ont i ryggen än!

Bebisen är beräknad att komma i början på april, får hoppas att den inte kommer för tidigt, Lova fyller ju 3 år den 24e mars.

Vad var det för nytt jobb du börjat med Sandra?

Kramar till hela familjen!