lördag 24 oktober 2009

Spöken finns ju inte, eller...?

Som ni kunde läsa i tidigare inlägg så har Molly varit förkyld och vi stannade hemma resten av veckan, för säkerhets skull.
Ärligt talat så var det lite trist, hade ju precis börjat jobba igen, det stora seglet var hissat och jag fick upp en rejäl fart direkt (säkert 80 knop minst!). Sen mitt i det hela så slänger någon i ankaret som fastnar i en undervattensklippa och BAM! Så står man helt stilla, från 80 knop till 0 knop på mindre än en sekund... =D Nu mår Molly lite bättre och förhoppningsvis (säger förhoppningsvis för att inte jinxa det) så kan jag jobba på måndag igen. Om inte så får Sandra göra vab-premiär. ;)

Passade självklart på att ta lite kort och filma lite.

Sköna mystofflor att ha när man
är förkyld och nu i höst/vinter


Det går faktiskt att gå i dom också baske mig!

Under dagen idag så har Norah & Alex varit på besök, vilket Molly uppskattade oerhört mycket efter tre dagars umgänge med farsgubben...
Vi har även fixat till vår pumpa som vi fick med oss från Öland senast (tack Marie!) inför stundande Halloweenveckan, inspirerade av Malin & Jonas förstås! Måste själv få säga att den blev jäkligt cool! =D Jag trodde att vi skulle karva sönder den totalt och att den skulle haverera men den höll, faktiskt... ;) Resultatet ser ni nedan, bland flera andra bilder från dagen!

Molly är överallt nuförtiden, här på TV-bänken (grr!)

Första friska luften på tre dagar!
Näe, vi har varit "ute" tidigare, bl.a. i
Skärholmens C... ;)

Sandra hann med detta innan besöket kom förbi.
Den till vänster ser bra ut va Jonas...? ;)


Dagen avslutades för tjejerna först med
lite "Teletubbies"...


...sedan med "I drömmarnas trädgård"

Nu till pumpan! Steg för steg förstås ;)

Detta kräver oerhört stor precision

Och stadiga händer är ett plus

Voilá! =)

Pumpan och fladdermusen i sin "rätta" miljö

Utan blixt vart det nästan läskigt, men bara
nästan, ehm...


Nu skrämmer den framför ytterdörren

Apropå skrämmas, förstora bilden genom att
klicka på den, jag blev iaf lite skraj när jag såg
vad som lyckats komma med...

7 kommentarer:

Lisa sa...

Vilket bakfrosseri! Det kliar lite i mina fingrar nu känner jag efter en massa tågåkande och sjukhustid :) Hoppas vi ses imorgon!

Malin sa...

Jättesnygg pumpa!! Passar ju hur bra som helst utanför er ytterdörr!

Kan hälsa att Jonas utbrast "Ååååååhhhhh..." när han fick syn på kakbilden :-)

Kram från oss!

Lisa igen sa...

Förresten.. klart det finns spöken. Ni måste se till att ha skrämt bort det till nästa söndag.. ja ni vet vilket spöke jag menar..

GÖTEBORGSPÖKET!!!

"alla heter glenn i göteborg...."

Test sa...

åååååh, kakooor...

Rebecca sa...

Vilken fin pumpa ni gjort, riktigt läskig! Och vilket sött rum det ser ut som Molly har! Hon är för söt i de där tofflorna, supersöta ju! Hoppas hon håller sig frisk nu i veckan så ni båda kan jobba!

Ha det fint kramar

Nathalie sa...

Vilka fina bilder på pumpan!! :-) Ni är så duktiga ni!

Nathalie sa...

Ja jag längtar också MASSOR till julen nu! :-)
Nu är ju tjejerna så stora att de är mera med på vad som händer, om man jämnför med förra året!
Och experter på att öppna paket har de ju redan visat sig, alla tre! :-)