söndag 30 november 2008

Funderingar

Sandra brukar säga åt mig att försöka tona ner på mina "konstiga" ideér när vi är ute på offentliga platser med t.ex. våra vänner. Jag har nämligen en tendens att sväva iväg med idel underliga funderingar på allt mellan himmel och jord.
Jag ska inte gå in på några djupa funderingar som "vad är meningen med livet" eller liknande men det är klart att jag även snubblar över sådana frågor.
Jag försöker komma på något som jag nyligen funderat på men jag kommer inte på något på rak arm. Är inte det typiskt? Varför har man aldrig ett riktigt bra svar direkt när någon frågar något? Man kommer alltid på ett svar typ hundra år efter men då är det lite svårt att säga något tillbaka, det blir liksom inget bra sammanhang eller bra "punchline" om det dyker upp så sent, blir bara pinsamt. Ha, här kom en sådan fundering, fast den var rätt "mild", det kommer garanterat fler... ;)

Innan jag svävar iväg med allt för mycket konstigheter (och med risk att Sandra redigerar detta inlägg) så kanske vi ska berätta lite vad som hänt under den gångna veckan.

I måndags kom faster Jeni och hennes kompis Josefina över för en bit mat. Jeni är en av besättningskvinnorna på nya båten Galaxy som seglar under Tallink/Siljas flagg. Nyligen har hon genomgått en räddningskurs som är ett måste för alla som jobbar på båten. Jobbet innebär att hon är borta många dagar i sträck och längtan efter bebisbajs (ja, man får skriva om sådant på denna blogg!) är väldigt stor när hon kommer i land. ;)

Till helgen så var det premiär för Skansens julmarknad! Dit gick vi tillsammans med Mollys senaste tillskott i kompisskaran, nämligen Novalie som är Ted och Ninas dotter. Hon föddes den 12:e november och var otroligt liten när man jämförde med Molly! Hon var faktiskt inte så mycket mindre än vad Molly var när hon föddes men de växer så himla fort och man glömmer fort att Molly faktiskt själv var så liten.
Besöket till Skansen bestod inte endast av familjen Axelsson/Sköld från Täby (även Maximilian, William och Elin var med) utan även Teds syster Nina och deras bror Mikael med familj var med. Mikael och Rebecka har en dotter på strax över 1,5 år som heter Lova, underbart gullig tjej.
Mikael Axelsson är förresten en riktigt bra målvakt i Superettanklubben Jönköping Södra IF som i år klarade sig kvar genom kval mot självaste klassikern Östers IF. Vi håller alla tummarna för att han en dag får ett fint erbjudande från AIK så att vi får se mer av honom i Stockholm. =)

Micke, Lova, Rebecka och Nina ser än så länge rätt så varma ut

"-Rätt nöjd över att jag tog på mig långkallingar."

Det var riktigt uppskattat med de olika eldarna runt om på Skansen när temperaturen gick nedåt

Stolt pappa Ted med dryga två veckor gamla Nova

Under söndagen så var Molly och Lea med familjer bjudna över till Norah för en annan premiär, nämligen julmat! Familjen Strigén/Jonsson hade dagen innan haft en stor släktträff där det hade lagats mat så det stod härliga till och det räckte självklart även till oss.

Alla är så mätta och belåtna...

...Eller nästan alla iaf

Även Andreas hade kommit hela vägen från USA för att äta lite julmat

Coola Norah tar igen sig efter all julmat som mamma och pappa satt i sig

Förutom allt detta så har det även varit besök hos BVC där Sandra träffat sin mammagrupp för första gången och det har även badats en hel del. Badningen är något som går jättebra nuförtiden och det känns skönt med stundande babysim i januari (där även Norah och Lea ska vara med).
Nedan följer lite bilder och filmklipp från gårdagens bad där bl.a. Hajen gör ett försök att skrämma Molly men det gick sådär för stackars Hajen, blir nog ingen uppföljare där inte...

Som att vara nere på en av Kanarieholmarnas playor...

"-Näe pappa, mig kan du inte lura, det är bara en vanlig blå plastbalja ju..."


Ren och fin ska man bli!


Hajen 5...?

Efter ett långt och omtumlande bad så är det skönt att få komma till mamma

8 kommentarer:

Test sa...

Tycker du ska hälsa Sandra att "En tänkande människa förtvivlar aldrig".

Malin sa...

Jag instämmer med föregående talare som jag konstigt nog delar efternamn med. You go, Hedberg!! :)

AlexandLisa sa...

Underbart blogginlägg! Jag ger den nia samuraijsvärd av tio möjliga och slänger in en rostig ninjadolk för att förtydliga att det är en stark nia = )

Molly ser nästan lika hemma ut i badet som Norah nu (har för mig att det inte var lika kul i början).

Vem blir Alshammar av Norah, Molly och Lea?

Anonym sa...

På väg hem efter en kväll ute med jobbet på Norra Brunn (via en mobil) kan jag bara säga till Malin och Jonas:
-Ord!
Har alltid tyckt att någon gång så borde det ju dyka upp någon klok tanke, oddsen borde ju bli bättre eller hur...?
Chefredaktör Alex's betyg tar jag som en grym bekräftelse, särskilt när han nämner samurajsvärden, det ultimata betyget...!
Nu är jag strax hemma hos Molly och Sandra efter en bit promenad från Segeltorp centrum (sista bussen från Fruängen går kl 23.52 *grr*) och får snart krama om mina tjejer och försöka få åtminstonde ett par timmar sömn inför jobbet imorgon... Tur att man har bra musik i öronen i form av bl.a. Jeff Buckley och Credence Clearwater.
Jag hoppas ni sover och drömmer gott allihopa!

Anonym sa...

haha klockrent m "hajen". tuffingen lät sig inte skrämmas av dig, tobbe :)

Anonym sa...

Men jag måste protestera mot Alshammar - snälla, inte vill ni väl att era söta små flickor ska utveckla ett sådant hemskt bardvalsgarnityr??

Anonym sa...

Näe, det var lite knäckande... =D
Jag har alltid trott att jag varit en hejare på att imitera just Hajen. ;)

Malin, tjejerna kommer att utvecklas till nya Pia Sundhagen båda två, det lovar jag dig... =D

Anonym sa...

Bra där! :)