söndag 9 november 2008

Avskedsmiddag och Fars dag (för första gången!)

Helgen är snart till ända och vilken helg det varit!

Lördagen gick i amerikanska färger (inte bara för att Obama nyss vann presidentvalet, *yesss*!) då vi
och familjen Strigén/Jonsson tillsammans anordnade en fest för våra utvandrare Malin och Jonas. Dessa underbara och härliga människor ska flytta till USA (Austin, Texas) den 7:e december och vi ville självklart att de skulle få reda på hur my
cket vi kommer sakna dem "over there".
Det som känns skönt i alla fall är att d
e lämnar oss för ett land som vi alla känner hopp inför framtiden för, vi hade ju känt oss otroligt oroliga om de flyttat dit och McCain hade tagit över stafettpinnen från Bush *huuuhh*...
Lisa och Sandra hade gjort iordning en
trerätters middag där vi bl.a. till huvudrätt fick njuta av chevrépotatis och fläskfilé som var fylld med mozarella och torkade tomater (som undertecknad i vanlig ordning avböjde i risk att få nyttig mat i sig, det går ju inte). Som dryck så fick alla herrarna smutta på cider (0,7%) medan damerna hällde (...) i sig vin (för Sandra var det första gången på nästan ett år!). Självklart så fick inte de minsta damerna något vin, Molly och Norah var nöjda med sin möjlk.
Kvällen avslutades
med några parti av "Vem vill bli miljonär" men dessvärre så kommer ingen ihåg hur det gick *ehm*... Det var väldigt trevligt att få säga hej då till Malin och Jonas som vi som sagt kommer sakna otroligt mycket!

"Den måste sättas över spiselkransen i vårt nya hem", utbrister Jonas förtjust.

Molly och Norah hade minst lika kul på festen...


"Mo Mo Molly Hedberg!"


Söndagen var min första Fars dag och Molly hade köpt en present till mig, så gulligt av henne! Jag fick en AIK-body som var i storlek 68/72, det vill säga lite för liten för mig så jag tror Molly får mer nytta av den än mig. ;)
Efter att vi haft en gemensam frukost där vi alla tre suttit vid bordet och avnjutit en underbar frukost... ehh... eller inte riktigt alla tre samtidigt men det var trevligt att äta frukost i alla fall så åkte vi ut till en av pappas jobbarkompisar (Sibbe) och hans flickvän Sandra som bor i Orminge (öster om Sthlm, förbi Nacka). Där blev vi bjudna på kaffe och fika för att sedan ta en sväng till nya ombyggda Nacka Forum (jättefint) och äta lunch.
Det var mycket prat om barn och boende (även en del jobb förstås)
och som ni ser så trivdes Molly alldeles utmärkt i Sandras famn. Hoppas ni vann i handbollen Sandra!

När vi kom hem efter en trevlig eftermiddag så väntade familjen Strigén/Jonsson hemma i Segeltorp där chefredaktören Alex redan satt och jobbade på ett si
sta matchreferat för AIK anno 2008 (vi är bäst i stan, wohoo) och där Lisa var redo för avfärd till IKEA med Sandra.
En heldag även denna dag med andra ord och jag måste tydligen
("aj, min arm Sandra!") nämna att Kalmar FF tog sitt första guld NÅGONSIN iochmed att de klarade 2-2 borta mot Halmstad BK, stort grattis alla ni som håller på detta eminenta landsortsgäng, dock är en gång ingen gång och vi syns nästa säsong. ;)

"Visst är jag fin i min nya rosa klänning?"

Mamma upp i dagen

Eller är det pappa upp i dagen...?

10 kommentarer:

Malin och Jonas sa...

Hej Mollys underbara päron!! Tack så hemskt mycket för en fantastisk kväll igår, den kommer vi leva länge på! :) Fotot kommer som sagt göra sig klockrent på den kommande spiselkransen :)

Vi ses på lördag! Många kramar från Malin och Jonas

Ps. Jag noterade just att jag har en McCain-kind på bilden. Hoppas det bara var tillfälligt på denna bild... ;) Ds.

Tobbe sa...

Haha! Vad är en McCain-kind? =D

Anonym sa...

Ni vet, överflödig hud på ena sidan ansiktet...huu...

Anonym sa...

Eftersom Tobbe inte verkar vilja kännas vid slutresultatet i gårdagens "Vem vill bli miljonär" så kan jag informera er alla om att jag och Jonas är de nya mästarna!! Stort grattis till oss!

Anonym sa...

Ja, det gjorde ni jättebra!! På dem bara! :)

...och vi var bara en knapptryckning från segern... ;)

AlexandLisa sa...

Precis! En knapp tryckning i från segern, så sant, så sant Malin :)
Men hellre det än att snubbla på frågan om radien som var solklart enklast :-))

Test sa...

Östrogen.

Anonym sa...

Jonas - nu vet jag inte vad du pratar om.

AlexandLisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
AlexandLisa sa...

Tänk ett steg till Sandra, det var faktiskt en homogen kommentar från Jonas =D

Jag håller fortfarande upp fyra segrar. Er räknas inte för att:

1) Tobias och jag var inte rejdlöst fulla. Vi har en telepatisk förståelse men den når ett närmast nirvanaliknande tillstånd först när vi befinner oss ordentligt i dimman. Vi kunde helt enkelt inte tänka klart nyktra.

2) Malin stötte hela tiden på Tobias vilket gjorde honom okoncentrerad.

3) Jonas stötte hela tiden på mig vilket gjorde mig upphetsad.

Det är således fyra gånger som räknas. Och skulle er "viktoria" komma på tal så vill vi påminna om att "en gång, är ingen gång".

Med vänliga hälsningar

/Alex & Tobias - The undisputed champions of the woooooooooooorld.

PS: Tobbe, vi har snackat om att ställa upp i 50/50. Frågan är om de skulle låta oss göra det om ett krav var att vi skulle få ha med oss ett tetrapak på scenen?