onsdag 19 november 2008

"Katapulten"

Idag så kom det ännu mer snö och paniken sprider sig bland bilförande människor som inte hunnit byta till vinterdäcken än. Märkligt att folk gång på gång alltid byter däck efter den första rejäla köldknäppen och snön trots att det är samma visa år efter år, det kommer alltid snö någon gång i november.
Har under kvällen suttit och kollat på vår backe (som leder upp från Smista Allé och som jag idag har gett namnet "Katapulten", då man åker upp och ned, sedan upp igen...), genom fönstret och redan har jag sett tre bilar sakta men säkert glida nedåt med aktern pekandes nedåt, för att sedan ta fart upp igen...

Jag hoppas verkligen att Mollys kusin Siri med mamma och pappa (Diana & Henrik) har hunnit byta till vinterdäck inför deras resa imorgon. Då ska dom nämligen upp till kungliga hufvudstaden för att bl.a. besöka oss och Siris andra moster, Ramona och Cribba.

Apropå Molly så har det faktiskt blivit mer och mer rutin angående sömnen under nätterna. Vi kan lägga henne runt kl 21-22 och sedan så sover hon i ca sex timmar, helt fantastiskt med tanke på hur det har varit innan. Hennes magmedicin börjar ta slut och vi kommer ge oss på ett försök att inte köpa en ny flaska, så håll era tummar på att hennes mage inte bubblar igen.
Jag satt för övrigt och tittade igenom fotoalbumen (bildmapparna på datorn... =P) och det känns som en evighet sedan Molly låg i Sandras mage. Jag var bara tvungen att visa en bild som vi tog under 38:e veckan av graviditeten, visst är det vackert när man tänker på att Molly legat där inne en gång i tiden.




"Om jag... sträcker liiiite till... så kanske jag kan ta den röda iaf...!"


Visste ni förresten att i William Wallace's (huvudperson i världens bästa dokumentärfilm , Braveheart) Skottland så kan man få böter på upp till 27 000 svenska kronor om man hindrar en ammande mamma från att ge sitt barn mjölk från bröstet på offentliga platser?

2 kommentarer:

Malin och Jonas sa...

Ja, det är lustigt det där med vinterdäcken. Känns faktiskt som om de flesta byter just efter att den första kylan kommit. Hörde att Austin hade snö (!) förra året och då förbjöds folk att ge sig ut på vägarna eftersom ingen hade däck ens i närheten av dubb-diton. Hehe, dessa galna amerikaner... :)

Gillar era klockor på bloggen skarpt förresten, mycket bra idé! :)

Anonym sa...

Snö i Texas?! Nu har jag hört allt... ;)

Klockrena klockor, eller hur...? ;)