lördag 4 december 2010

Julgala och Uppsalabesök

Lördag kväll och jag och Tobbe såg precis en reklam för en film som går på tv ikväll; "Four Christmases". Båda två tittade upp från våra datorer och konstaterade att det kunde vara en trevlig lördagsunderhållning. Veckoslutet har faktiskt också gått i julens tecken så varför inte fortsätta på det temat också ikväll.

I torsdags så var jag och Cissi på Julgalan 2010 på Annexet, Globen. Egentligen var det biljetter som Tobbes syster Louise hade fått i födelsedagspresent men då hon inte hade möjlighet att komma upp till Sthlm så var inte jag och Cissi sena med att "offra" oss. :-) Tack så mycket än en gång Louise!

Även om jag och Cissi förmodligen var de enda som inte var där med sitt företag så var det ändå en riktigt trevlig kväll. Det bjöds på årets första julbord och en massa underhållning. Vi  hade galet bra platser framme vid scenen så ibland var artisterna enbart ett par meter ifrån oss. 

Artisterna ja. Det var en salig blandning, allt från Stockholm Live, Darin, Rasmus Seebach, Alcazar och Maria Montazami. Största draget (om det nu kan bli det när folk sitter till bords) stod Rasmus Seeback för ("Jag kallar på dig") men kvällens största behållning var helt klart Darin. Herre jäklar vad duktig han är!!

Idag har vi annars spenderat dagen på olika håll. Tobbe och Molly har gjort lite ärenden och på eftermiddagen gick de hem en stund till Norah som kände sig lite bättre idag. Själv åkte jag till Uppsala för att träffa min gamla rosa-bussarna-kompis Moncan. För åtta år sen (shit vad tiden går) spenderade vi två månader tillsammans på en 80 cm bred bäddmadrass i Afrika. Kan dock tillägga att Moncan är ganska liten och nätt så jag gjorde ändå ett ganska klokt val av madrasskamrat. :-)

Iallafall så var jag idag bjuden hem till henne i Uppsala för att baka julgodis. Och en massa julgodis blev det, allt från polkaknäck till kola och marshmallows. Passar perfekt då vi under morgondagen ska bjuda in till lite adventsfika!

Nej, nu ska en skål med popcorn poppas innan filmen börjar! 
Fortsatt trevlig lördagkväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter underbart!
KRAM till er!
Diana