torsdag 9 december 2010

"Onödig" utgift

När vi satte på våra vinterdäck för typ en månad sedan upptäckte vi att styrningen vobblade rejält. Jag trodde att bilmecken hade satt på däcken fel och svor över dom, åkte tillbaka och krävde att dom skulle se över hur däcken satt. Det här var lugnt tänkte jag, dom fixar det och så är det ur världen...



...Men ack så fel jag hade... Framdäcken var pajj i gummit som gjorde att däcken rullade i obalans. Det var bara att köpa nya däck och nu sitter jag och väntar på att dom ska bytas ut (se bild), bra tajming innan jul...



Jäkla hemtrevligt ställe mitt i ett industriområde i Skärholmen.

Annars är läget sådär, Molly har haft feber sedan i helgen så Sandra och jag har haft schemalagd vab fram tills idag. Förhoppningsvis är hon fit for fight imorgon, för jag känner mig nämligen inte på topp tyvärr. Alltid ska det vara något och den här hösten/vintern har jag åkt på grejer mer än vanligt. :( Sandra mår bra iaf *ta i trä*.

Jag hoppas jag mår bra imorgon för på kvällen ska Sandra och jag umgås på tu man hand! =) Cissi har skola i stan och vi passar på att nyttja hennes tjänster. ;) Tack Cissi!

Vad ska vi göra då? Jo, vi ska faktiskt på Idol-finalen i Globen! =D Tänka sig... Det var egentligen meningen att Louise skulle ha gått men efter att hennes favorit åkte ut förra veckan så kommer hon enligt citat, "Aldrig mer titta på skiten! Ruttet!", slut citat. ;)
Vi tyckte att det var synd att biljetterna skulle gå till spillo.

Så vi hörs vidare om morgondagen kan jag tänka mig.

Location:Stensätravägen,,Sverige

2 kommentarer:

Malin sa...

Trist utgift!! Själv borde jag uppsöka en bilmeck själv för Capåne, ett skumt ljud har uppstått med fjädringen vid höger framhjul :-(

Ha det så kul på IDOL-finalen! Ingen aning om vilka som är med men det blir säkert kul! :-)

Tobbe sa...

Oh, jag är totalt ljudkänslig mot saker som inte ska "finnas" där! Kan sitta i bilen och höra något tickande, typ något som skakar mot interiören någonstans, som retar gallfeber på mig och jag blir helt galen (inte så att det syns utåt förstås...) om jag inte lokaliserar det.

Så jag hoppas innerligt att ni hittar felet. ;)