söndag 5 december 2010

3 h och 15 min = rekord

Idag har jag varit hos frissan och det slog alla rekord. Jag har aldrig spenderat så lång tid hos frissan och hon sa att jag förmodligen var en av hennes längsta klippningar också.. någonsin. Jag hade bokat tid kl 11 och tänkte att det inte skulle vara någon fara på taket att hinna hem till kl 14 då julfikagästerna skulle droppa in. När klockan närmade sig 13.00 och foliepaketen fortfarande satt kvar i håret började jag dock bli lite stressad och mycket riktigt anlände jag efter att gästerna hade kommit..

Men det var de värt för jag blev verkligen jättenöjd! Har gått och varit råttfärgad blond nu under hösten utan någon direkt frisyr och tyckte att det var dags att ändra på det. Min frisör föreslog då en "bob-frisyr" (vilket jag naturligtvis inte visste vad det var). Men efter att ha sett lite bilder tänkte jag att det kunde vara kul att testa. Så 3 h och 15 min senare stod jag där nyslingad i min bob-frisyr och kände mig riktigt nöjd.





Även om jag släntrade in efter mina gäster så blev det en trevlig eftermiddag. Nathalie och Zandra från mammagruppen och Alex och Lisa med familjer hade kommit över för adventsfika. Det var fullt hus och de flesta kakor och bullar gick åt (vilket brukar vara ett gott tecken).

Molly och Alma kollar på Pippi

Molly blev lite feberhängig under eftermiddagen så då dög pappa allra bäst

Söta Matilda

Thed och Albert. Det är svårt att tro att det skiljer hela tre månader mellan dessa båda gossar.

Tack familjen Klaar och Strigén för blomman och godiset.

5 kommentarer:

Lisa sa...

Du blev verkligen jättefin i håret! Tack för mysig fikastund idag, hoppas molly musen kurerar sig snabbt :)

Kram!

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Tack för en trevlig söndagseftermiddag!
Och håller med föregående talare, du blev jätte snygg i håret!

(Mysigt att jag äntligen fick snusa bebis också :-P)

Malin sa...

Snyggt! Du är grymt lik Diana på sista porträttbilden! Ser själv mkt fram emot min klipptid på onsdag kväll, då skall här klippas! :-)

Rebecca sa...

Jättefin klippning, det passar du jättebra i! Och tack för grattishälsningen! Kram

Guldkorn by Elin sa...

Kanonfint dear! :)
Kram!