tisdag 21 december 2010

Tidig julklapp!

Jag kan väl inte säga annat än att tomten kom tidigt i år.. Jag har nämligen skrivit kontrakt för ett nytt jobb idag!! Jag är så galet glad över detta jobb. Mitt konsultuppdrag på Stockholmsmässan tar slut nu i december och jag har därför varit på jakt efter nytt jobb de senaste veckorna. Känns som att jag inte har gjort annat än att gå på intervjuer och det känns ju skönt att det gav resultat! :-)

Jag har ju jobbat som konsult nu ett tag men nu har jag fått ett fast jobb. Jag är visserligen jätteglad över att jag har jobbat som konsult då jag fått ganska bred erfarenhet och fått möjlighet att komma underfund med vad jag egentligen vill syssla med.. Min yrkesbana de senaste åren har ju varit minst sagt brokig.. ;-)

Men nu känns det jätteskönt att ha fått en fast tjänst, det är ju såklart tryggare och så hoppas jag att jag hittat en plats där jag kan landa, trivas och få möjlighet att utvecklas.

Jobbet är som projektadministratör på ett företag som bland annat sysslar med revision och rådgivning för företagstransaktioner. Jag kommer jobba i en grupp om fem personer på deras rådgivningsavdelning. Där kommer jag assistera konsulterna (rådgivarna) genom olika administrativa sysslor.

Klart som korvspad? :-) Det kommer nog ta ett tag för mig också att sätta mig in i företagets uppbyggnad och hur de arbetar. Men det låter väldigt väldigt roligt och påminner lite om det jag gör nu, dvs ganska varierande administrativa uppgifter.

Jag börjar iallafall den 10 januari så efter min sista dag på Mässan i morgon så väntar en välbehövlig ledighet!

Sov gott, det kommer iallafall jag göra! :-)

6 kommentarer:

Lisa sa...

Åh vilken härlig julklapp :) STORT grattis!!

Anonym sa...

Faster:
Åh så fantastiskt roligt. Jag visste väl att du inte skulle går arbetslös så länge men inte att det skulle gå så snabbt.Måste kännas fantastiskt kul!! Tomten kom verkligen tidigt i år må ja då säga.

Ramona sa...

Så kul! Inte för att jag riktigt förstår vad du ska göra...men jag kan ju alltid säga att du är revisor!

Rebecca sa...

Stort grattis vad kul och skönt med fast tjänst! God jul på er också och tack för det söta julkortet! Kram

Guldkorn by Elin sa...

Åh vad roligt!! Stor grattiskram från mig! :)
Det är helt enkelt jobbytartider nu ;)
Ses på Öland hoppas jag.

Kram!

Alexandra sa...

Å vad glad jag blir för din skull! Efter alla turer är du verkligen värd att få en fast tjänst på ett bra ställe. Hoppas att du kommer att trivas på KPMG! Du måste berätta mer sen när du börjat, kram!