söndag 28 november 2010

Julpyssel mm

Idag är det första advent och snön utanför fönstret gör att man faktiskt redan nu har fått lite julkänslor. Just nu är jag och Molly ensamma hemma då Tobbe har åkt iväg till Åsensbruk i Dalsland för att jobba i två dagar. Just snön höll faktiskt på att äventyra hela resan då planet först och främst var försenat och sedan ringde hotellet och sa att vägen till Åsensbruk evetuellt skulle komma att stängas av p.g.a oväder. Men nu har jag nyss pratat med honom och han är snart framme. Skönt!

I helgen har Diana, Henrik och Siri varit uppe i Sthlm. Vi har umgåtts i stort sett hela helgen och jag låter helt enkelt bilderna tala för sig själva.

Kusinerna Siri och Molly, endast 6 dagar skiljer dem åt. Mamma säger ibland att det känns som att de har fått tvillingar på nytt. Och visst kan man tydligt se drag från Diana respektive mig i dem.. :-)

Molly

Siri


Jag är säker på att Molly och Siri kommer lära kusin Lukas allt de vet om smink och hästar... Här är Lukas med Henrik.

I lördags hann vi med lite julpyssel

Molly och Siri fick välja färg och form på julgranspysslet och sedan dekorera fritt med diverse klistermärken.

Så här blev Mollys bidrag till julgranen (ni kanske känner igen pepparkaksformerna?)

Gamla barnmatsburkar kan bli fina ljuslyktor. Här är Siris fina bidrag!

Och Mollys!

Kusinerna tre samlade; Molly, Lukas och Siri


Barnbarnen skypar med mormor och morfar

Första ljustet tändes idag..

.. och mammas fina julkrans hängdes upp på dörren!

2 kommentarer:

Ramona sa...

Tack för sällskapet i helgen!
Lukas har sovit jättebra de här nätterna, han är väl helt matt efter alla intryck från Siri och Molly...

Anonym sa...

Ja, julmys var precis vad jag behövde! Härligt att komma upp till er alla!

Diana