söndag 4 december 2011

En liten Hugo

Mitt senaste inlägg avslutades något i stil med "hoppas att bebisen kommer tidigare än 10/12". Och det gjorde den. Bara några timmar efter publicerat inlägg satte värkarna igång och dagen efter, den 1 december, så hade Molly äntligen fått en lillebror!!

Liksom Molly så hade även lillebror brottom till världen. Enbart 40 min efter att vi anlänt till BB så var det dags, vilket jag iochförsig är tacksam för. Innan dess hade jag dock upplevt min förmodligen värsta bilfärd hittills. Vår plan var att föda på SÖS men när jag ringde in på morgonen så sa de att det var fullt och att de skulle ringa upp när de hittat plats på ett annat BB. Och tio minuter senare kom domen: Danderyds sjukhus (det finns 3 st BB som ligger närmare!). Jag kände hur jag blev svettig när jag tänkte på en bilfärd genom stan kl 9 på morgonen (=köer). Men det var bara att ge sig av och efter diverse korsande av heldragna linjer och bussfilskörande så kom vi tillslut fram. Och vi är verkligen jättenöjda med Danderyd så här i efterhand så är vi glada att vi fick komma dit. 

Kl 10.07 den 1 december kom alltså lillebror till världen. Han var betydligt större än Molly och vägde 4390 g och mätte 52 cm. Efter ett par dagars klurande på namn så har vi kommit fram till att det är en liten Hugo. Molly är mäkta stolt över sin lillebror och jag tror att hon ser fram emot att berätta på dagis i morgon att hon äntligen har blivit storasyster!

För övrigt så mår vi alla bra och nu ser jag och Tobbe fram emot att få lära känna Hugo. Här kommer några bilder på familjens nya guldklimp. 

 Hugo ca 1 h gammal

Grabbarna tar igen sig

Hugo fyra dagar gammal

Kolla även in Hugo på Webbisar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stort GRATTIS och lycka till med nya tillskottet i familjen. Britt-Inger och Jan i Ryd

Lisa sa...

Och vilken liten fin Hugo det är som anlänt! Tack för att vi fick träffa er idag, vi ser framemot att lära känna honom mer. Hoppas ni får två sköna veckor hemma nu innan jullov och "vardagen". Kramar!!!

Test sa...

Wow, vilken dramatik! Stort grattis! Vad härligt att få se bilder också. Välkommen till världen Hugo, vi längtar efter att få träffa dig. //Austinborna

Ramona sa...

På bilderna ser han ju ut som en kopia av Molly! Hoppas att vi får se honom snart!

(Hugo är såå bättre än Mats...)

Kram!

Guldkorn by Elin sa...

Stort grattis än en gång! Vad härligt att allt gick så bra :) Och jag kan bara hålla med Ramona, Hugo är verkligen en kopia av Molly! Ta hand om er så hoppas jag att jag får möjlighet att träffa er i jul. Kram!!