fredag 16 december 2011

30 år

Då har man tillslut anslutit sig till 30-klubben. Måste säga att det känns helt ok, jag har hittills aldrig haft någon åldersnoja och jag hoppas att det förblir så i ytterligare några år.

Mycket har ju kretsat kring vår nya lilla herre i familjen den senaste tiden så födelsedagen har hamnat lite i skymundan. Men lite firande blev det iallafall igår i form av ett lunchbesök på Lyran och såklart också paketöppning. Av Tobbe, Molly och Hugo fick jag en jättefin armbandsklocka, nu återstår bara att reglera den till rätt storlek. Måste säga att jag är imponerad av att Molly som varit med och köpt klockan inte har försagt sig utan hållit presenten hemlig! I morgon blir det mer firande i form av tårtkalas (och en riktigt grann sådan vill jag lova!). Jag hoppas på en trevlig dag. 

 Tidigare i veckan kom ett paket från Pärtarna med diverse överraskningar. Bland annat denna pop maker till mig. Ska bli spännande att testa! :-)

Idag har det annars varit dagen med stort D, dvs första dagen själv med båda barnen. Det gick faktiskt över förväntan och det känns skönt att denna dag är avklarad. Vi valde att mjukstarta genom att äta lunch hos en dagiskompis till Molly. De bor väldigt nära oss så utifall det skulle bli total härdsmälta så var det nära hem. Men det gick alltså bra, skönt.

I veckan var det som bekant Lucia och jag tycker det var första gången som Molly var "delaktig" på riktigt i luciatåget, jätteroligt! Hon sjöng och stod och vinkade glatt så fort hon såg att vi tittade på henne. Man märkte tydligt att hon var väldigt stolt. :-)


 Molly körde tärna/lucia/tomte-stilen

Molly var först att sätta sig vid fikabordet och sista att lämna det

2 kommentarer:

Lisa sa...

Synd att vi missar den tårtan! Hoppas du får en riktig kalasdag idag :-) Ses imorgon! Kram!

Malin sa...

Hoppas den skall komma till användning! Tyckte den verkade kul, skulle gärna ha en själv faktiskt. Du får bjuda mig på en glasspinne nästa gång vi ses :-)

Kram!