onsdag 2 februari 2011

Månadsrapport

Efter en månad på nya jobbet är det kanske på sin plats med en kort summering.
Jag känner att jag nu har lärt mig tillräckligt för att vara hyfsat självgående och jag börjar få ganska bra uppfattning om vad jag egentligen ska syssla med (vilket för er som undrar är en salig blandning administrativa uppgifter, allt från kontering, uppdragsfakturering, tidrapporter, utlägg, mötesprotokoll mm.). Jag anar dock att mer kommer att läggas till denna lista allteftersom, vilket är kul.

Jag vet numera alltså vad jag göra när jag kommer till jobbet om mornarna. För visst är det väl det som är svårat med att börja nytt jobb, att man till en början är så beroende av sina kollegor? Man vill ju liksom tuta och köra på en gång men det är ju såklart omöjligt.

Men jag känner iallafall att jag har hittat rätt nu och det känns otroligt otroligt skönt. Efter många turer fram och tillbaka och upp och ner så har jag kommit fram till att jag nog är en liten administrationsråtta ändå och jag är så nöjd över att jag sitter där jag sitter idag.

Förutom att mycket kretsar kring nya jobbet nu så har det de senaste dagarna varit milt i luften och då kan man för en sekund tillåta sig själv att drömma sig bort till sommaren...Öland...och den bästa stranden av alla.. Ispeudde! :-)

6 kommentarer:

Lisa sa...

Har det redan gått en månad!? Shit, jag inser att tiden ändå går trots att det inte känns så som föräldraledig :)

Idag fick jag riktiga vår- och sommarkänslor när jag tvingades kisa för att se för att solen var så stark. Ljuvligt!

Skönt också att höra att du hittat "hem". Vi är en endaste stor familj av receptionister, byråkrater, TPOáre och nu också en adminråtta :-)

Alex sa...

Skönt att höra att jobbet känns så bra. Förvisso smekmånader nu i början men har man en bra känsla inledningsvis på en fast tjänst så är det ju inget annat än positivt (åh fan!!! = ).

Men guuuuuud vad sugen jag blev på sommaren nu efter den bilden. Jag och Norah åkte iväg och badade igår och hon älskar mer och mer att bada (vi åkte stora rutschkanan en 8-9 gånger!). Fem plusgrader igår gör också att man smått börjar hoppas om varmare dagar.

Alex sa...

För övrigt är Molly och Tobias så självklara nu vid badning så Norah frågade efter dom ett par gånger, haha!

Malin sa...

Kul att jobbet går bra och att du trivs! Skönt att du hittat rätt :-)

Kramar,

TT

Rebecca sa...

Vad kul att det känns bra med jobbet och att du hittat rätt! Jag tvekar varje dag över mitt kommande yrkesval, men så är det väl med det mesta! Måste nog prova på det först lite så får vi se om det passar. Är så svårt att veta vad man vill jobba med!

Kramar!

Sandra sa...

Lisa och Alex: Ja, vi är verkligen en fin samling kontorsnissar nu. :-)
Längtar verkligen till våren nu eller varför inte sommaren Alex? Ser fram emot bad i sommar med tjejerna och fram till dess i simhallen.

Malin: Tack TT! :-)

Rebecca: Håller med, det är jättesvårt. Men du gör helt rätt i att plugga klart och prova jobba, så får du se sen vad som händer sen. :-)