måndag 7 februari 2011

Trött

Idag är jag riktigt trött. Vet inte om det beror på att det är måndag eller för att Molly bökade i natt. Hon låg och vände och vred på sig (efter att ha kommit in till oss) så länge att jag blev klarvaken och somnade ungefär två timmar senare.. Så därför kände jag mig inte direkt piggast i stan när jag vaknade i morse. Ibland önskar jag att jag vore mer som Tobbe som somnar så fort han lägger huvudet på kudden och som kan sova igen en mindre jordbävning (nåväl, nästan iallafall). 

Tobbe gick för övrigt hem lite tidigare från jobbet idag för att han kände sig lite hängig. Vet inte om det är feber eller något annat. Hoppas iallafall att det går över och att vi andra klarar oss. Som tur är så har vi haft Cissi här sedan i fredags så hon fick rycka in och ta Molly innan jag kom hem från jobbet. 
I morgon åker för övrigt Cissi och hennes kille till Australien i ett halvår där de ska plugga och jobba. Man blir inte ett dugg avis!! Tur är väl ändå att Molly inte har så bra tidsuppfattning och förstår att favoriten Cissi ska vara borta så länge.

Förutom häng med Cissi så har jag varit på möhippa i helgen. Nathalie från föräldrargruppen firades ordentligt i lördags och hon blev nog allt lite snopen när ett gäng tjejer helt plötsligt dök upp och våldgästade hennes jobbkonferens! :-)

I söndags var det gympa på förmiddagen och på eftermiddagen åkte vi tillsammans med Ramona, Christopher och Lukas och hälsade på en barndomsvän som fått sitt andra barn i januari. Sen var helt enkelt helgen slut för denna gång. Just det, Tobbe var för övrigt på premiärträningsmatch för AIK i lördags. Lite väl tidigt och kallt för min smak men han tycktes nöjd över att det har satt i gång. Det riktiga vårtecknet är väl dock allsvenskans start, men det dröjer ju.

Nu hoppas jag på en lugnare natt i natt. Så ska jag försöka komma i säng någon gång också, är så dålig på att lägga mig i tid. 

Inga kommentarer: