måndag 14 februari 2011

Barnfritt

För ett tag sen frågade Ramona om Molly ville komma och sova över hos dem. Det blev ett sjungande ja! Jag och Tobbe såg ordet SOVMORGON med versaler skrivet framför oss medan Molly mest såg Ramona och Christophers yogaboll (=studsboll) för sitt inre. Det var alltså goda förutsättningar till en lyckad helg. Och bra blev det. Molly var helnöjd och moster och Christopher stod fortfarande på benen när vi släntrade in på söndagen, så det måste helt klart ses som ett bra tecken. :-) Det hade bakats, lekts i snön och tittats på Bamse (såklart).

Själva steg vi upp kl 10.30 på söndagen. :-D Förutom en härlig sovmorgon (kände att jag var tvungen att nämna det först) så hade vi en ganska slapp och skön lördagkväll. Efter ett besök på Greken på hörnet på Söder styrde vi kosan mot Kvantum, köpte godis och annat onyttigt och åkte hem och kollade på schlagern.

 Lukas hade tydligen varit väldigt facinerad av Molly

 Pyjamas och mys i soffan innan det var dags att gå och lägga sig

 När vi hämtade upp Molly bjöds det på fika i form av kladdkaka

 Jag är grymp imponerad av att Ramona kämpade sig fram till gungan! 

Kul att testa en ny lekplats.

 Molly och Lukas

Stort tack Ramona och Christopher för den här helgen!!

Men helgen har faktiskt inte bara bestått av barnledighet. I fredags hade vi överraskningsmiddag för Nathalie och Rikard som gifte sig i januari. De gillar italiensk mat så kvällen gick helt i Italiens tecken. Vi var hemma hos några vänner till N&R så jag kan tyvärr inte ta på mig credden för den goda maten som lagades (fast jag skulle gärna vilja!). Men en riktigt kul kväll var det iallafall! Molly följde med men då vi la henne tidigt så fick vi ändå en vuxenkväll. Hemma var vi inte förrän halv tre på natten..
Tur att min kära make tog morgonpasset.

 Är det italienskt så ska det självklart vara korv av alla dess slag

 Och vin och grissini

 Som toppas med chokladkaka med rinnande inre :-)

Framåt kvällen/natten åkte Stockholmsspelet fram. 
Tobbe vinner alltid detta spel, tyvärr var kvällens omgång inget undantag..

Jag och Rikard var dock nöjda med en andraplats

På fredag åker Tobbe till Skottland för att kolla på fotboll. När Alex fyllde trettio samlade nära och kära ihop till en fotbollsresa till honom med destination Glasgow och Old Firm (Celtic-Rangers). Nu är det alltså dags för de att bege sig och jag är övertygade om at de kommer att få det toppen! Då Christopher också åker iväg så tänkte jag spendera helgen med Ramona och mamma som kommer upp till Stockholm på fredag. Skönt med lite sällis! :-)


6 kommentarer:

Tobbe sa...

Eller vilka var det som kom tvåa, egentligen...?

Sandra sa...

Nu förstår jag inte riktigt. Vad menar du?

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Ja precis, VILKA kom tvåa EGENTLIGEN?
Låter som att vi måste ta en revanschrunda snart!

Alex sa...

Min favoritbild var kladdkakebilden. Molly i ett nötskal med handen inkörd i munnen så att så mycket som möjligt kommer in, haha = )

Hon är mer än välkommen till oss också om ni vill ha fler sovmorgonar ;-)

Malin sa...

Vilka söta kusiner!

Och jag minns nog hur klurigt det var att vinna mot Tobbe i Sthlmsspelet. Ahh, nostalgitripp tillbaka till Tomtebogatan 34 :-)

Kram på er alla tre!

Sandra sa...

Nathalie: Jag och R kom två såklart. Gärna en ny runda snart, så du och J har möjlighet till revansch..

Alex: Haha, ja det är nog gottegrisen i ett nötskal! Tack, nästa gång får det bli övernattning på Stigfinnarvägen. Och ni vet att Norah när som helst får komma och sova här!! :-)

Malin: Det var faktiskt lite nostalgitripp för oss också när vi spelade spelet. :-)