söndag 16 januari 2011

En snabb vecka och en ännu snabbare helg

Första veckan på jobbet har gått i rasande fart. Antar att det beror på att allt är så nytt och att det är nya intryck näst intill hela tiden. I slutet på veckan kände jag iallafall att jag började få begrepp om vad företaget egentligen sysslar med och framförallt vad mina arbetsuppgifter kommer att bestå av. Jag har naturligtvis mest suttit bredvid min "fadder" nu under första veckan, dvs hon som ska lämna över sina arbetsuppgifter till mig.

Men sammantaget så tycker jag att det har gått bra och det känns famförallt väldigt roligt med nya arbetsuppgifter. Då jag är van att jobba kortare uppdrag som konsult så känns det kul att för första gången på länge få möjligheten att komma in i ett företag på allvar.

Efter en snabbt avverkad arbetsvecka följde en lika snabbt avverkad helg.
Vi har nyss tittat på första avsnittet av nya säsongen av Solsidan. Det känns som att serien kommer att leverera även denna säsong, kul! I övrigt har helgen bestått av kalas, barnvakt och fika.

I går fyllde storasyster år så på eftermiddagen åkte vi hem till de och åt mat och fikade. På kvällen var vi sen barnvakt åt Lukas för första gången medan Ramona och Christopher gick på bio.


Molly och Norah gillar att Lukas numera fått lite leksaker. Förr i tiden fick de underhålla sig med vispar och stekspadar när de var på besök hemma hos Groenheits. Men efter tomtens besök i julas har Lukas numera ett välfyllt leksaksförråd som även tilltalar 2,5-åringar.

Molly var den självklara hjälpredan när det vankades paketöppning.

Lukas och Albert

Molly och Norah

Schysst att numera kunna ta lite bättre närbilder

Jag och Norah läser bok

Innan Lukas gick och la sig hann Molly introducera honom i både legobyggande och bamsetittande. (Bamse är för tillfället den stora favoriten på tv)

En nöjd liten herre som vi gärna sitter barnvakt åt igen! Just det, Lukas blev ju såklart också introducerad för Mollys pippifigurer. :-)

Idag har vi gjort ett besök till Familjen Cameron. Vi bjöds på goda våfflor och fika och som vanligt så kommer barnen igång och leker som allra bäst när det är dags att åka hem... :-)

Fina Camerons

Lea

Sötaste Lea och Molly
Tack för mig för den här gången!

4 kommentarer:

Alex sa...

Ha, fan vad söta tjejerna är nu. Grymt mycket bättre bilder med nya kameran, det är ju framförallt närbilderna som man vill ska vara bra!

Sandra sa...

Precis! Ska bli kul sen att fota utomhus. Det är ju då bilderna blir som allra bäst!

Malin sa...

Kul att höra att första veckan gick bra, spännande att sätta sig in i allt nytt kan jag tänka!

Vilka sötnosar på bilderna, Lukas är ju en riktig go´bit alltså! :-)

Sandra sa...

Ja, visst är han! *stolt moster* :-D