fredag 21 januari 2011

Akutbesök, övernattning och Sandratid

Precis som rubriken avslöjar så spretar detta inlägg åt en rad olika håll. Vi kanske först ska ta och förklara vårt akutbesök, som egentligen inte var så dramatiskt som det låter. Men i förmiddagas fick vi ett samtal från dagis om att Molly slagit i näsan när hon åkte stjärtlapp (där jag kommer ifrån säger vi tefat). Det hade blivit ett litet sår och de ville att vi skulle titta på det och avgöra om vi ville åka in och plåstra om det. 

Så Tobbe åkte och hämtade Molly och därifrån vidare till sjukhuset, dock var det inget djupare sår och det behövdes varken sys eller tejpas. Men det kändes ändå skönt att kolla upp det. 

Molly fick dock snabbt tankarna på annat när vi berättade att Norah och Alex skulle komma och sova över i kväll. :-)


 Finaste tjejerna



Alex hämtade pizza, något som uppskattades av både Molly och Norah

Snart läggdags. Norah och Alex fick låna Molly sovrum samtidigt som Molly sov inne hos oss.

I morgon ska jag skämma bort mig själv ordentligt. När jag fyllde år fick jag presenkort på massage och sminkning av Tobbe och hans familj. Allt bokat till en och samma dag så i morgon ska jag åka in till stan helt själv, få massage, bli sminkad, shoppa, ta en kaffe och läsa en bok. Behöver jag säga att det ska bli helt helt fantastiskt. :-)

Trevlig kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka godingar till flickor!
Ha det underbart i morgon!
/Syster

Martina och Daniel sa...

skönt att det inte var något värre!

Låter som du kommer ha en helt underbar dag!! En sådan dag skulle jag också vilja ha!

Kramar

Lisa sa...

Vilka fina bilder på M & N! Ni verkar haft en bra kväll och hoppas du har det riktigt "Sandra-gött" idag - det är du värd!!