lördag 11 september 2010

Pippi

Ett videoband som spelades flitigt där hemma i Ryd under 80-talet var inget annat än Pippi Långstrump. I just denna version spelades Pippi av Siw Malmqvist i en föreställning på Folkan. Jag minns att vi JÄMT tittade på detta program!

Anledningen till att jag kom att tänka på detta är att Molly och jag nyss tittat på ett avsnitt av Pippi (som gestaltades av den mer kända Inger Nilsson) och Molly satt som fastklistrad. Och då kan jag tillägga att hon inte är den som ägnar tv:n alltför stort intresse annars. Det verkar som att Pippi fascinerar barn i alla åldrar - även tvååringar!

Efter denna lilla hyllning till Astrid Lindgren så ska jag bara kort berätta om vad dagen har erbjudit. Jag och Molly har nämligen varit på födelsedagskalas hos Willgott, en pojke som vi träffade på öppna förskolan förra året. Där var också många välbekanta ansikten från föräldragruppen så det var mycket trevligt. Jag och Molly var där själva för Tobbe hade fullt upp på annat håll.. Men detta får han berätta mer om i ett senare inlägg.. :-D

Matilda, Molly, Willgott, Olivia och Alma tar plats vid barnbordet

Alma och Molly plockar fram sina konstnärstalanger

Jag kan tillägga att marrängsvischen var minst lika populär hos de vuxna som hos barnen!

Trots att poolen inte var vattenfylld var den ett perfekt lektillhåll!

(Det återstår väl att se om den är hel nästa sommar..)

Och sist men inte minst födelsedagsbarnet självt; Willgott som även han fyllde 2 år

Inga kommentarer: