torsdag 2 september 2010

En helg på Öland

I helgen gjorde vi en snabbvisit ner till Öland. Det stora målet för resan var att gå på en barndomsväns bröllop. Vi passade även på att fira kusinerna Molly och Siri. Siri fyller ju 2 år den 6 september.

Kristin och Oscar gifte sig i Glömminge kyrka och hade festen i deras trädgård (blott 100 m därifrån!). Det var ett jättefint bröllop som gick i musikens tecken. Brudparet sjöng tillochmed till varandra i kyrkan. Otroligt starkt tycker jag. Av egen erfarenhet så vet jag ju att man är rätt så rörd i just det ögonblicket.. :-)

En riktig prinsessa var hon Kristin!

Med på bröllopet var alla barndomsvänner. Både jag och Malin har ju gift oss utomlands så det var på tiden att någon gjorde det traditionellt. :-)

Under tiden var Molly hemma hos mormor och morfar och bakade tårta inför morgondagens födelsedagskalas.

Hallonlandet länsades även denna gång.

Morfar rycker in och spelar boll.

Körsbärstomater från mormor och morfars växthus. Dessa skulle komma att passa perfekt i födelsedagslunchen.

Både Molly och Siri fick en massa fina paket

Pippidockorna fick utstå många pussar och kramar från tjejerna

Cissi gav Molly en hjälpande hand

Dags för tårta..

..och utblåsning av ljusen

2 kommentarer:

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Vad lika Siri och Molly är!
Man ser det när de sitter i profil! :-)

AlexandLisa sa...

Jättesöta foton, gick det dock inte att få mindre bilder från Ryd med Molly? =D

Hörde att ni ska pyssla om Norah en stund imorgon, blir kul för henne att få leka med sin bästis. Snart bara några timmar kvar innan jag får gratulera henne. Jag känner mig mer uppspelt än Norah =D