torsdag 23 september 2010

En kort tids ledighet

Jag har fått jobb!! :-) Efter mitt mindre lyckade lärarjobb så fick jag ju snällt krypa till korset hos min gamla konsultchef och fråga om det fanns några uppdrag som konsult och nu har det alltså dykt upp ett uppdrag som projektkoordinator på Stockholmsmässan i Älvsjö. Det är ett sjukvikariat, men varar minst året ut så det känns skönt. Det viktigaste är ju att komma igång att jobba igen.

Det var ganska snabba bud, i morse var jag på intervju och efter lunch ringde de och sa att jag fick jobbet och på måndag börjar jag!! :-) Det är fördelen med att söka konsultuppdrag, tillsättningen kan ske rätt så fort. 
Det låter som ett väldigt roligt och varierande uppdrag där man kommer jobba mycket administrativt. I varje projektgrupp (som ansvarar för en specifik mässa) finns en koordinator som ordnar det mesta administrativa kring en mässa och det är här som jag kommer in i bilden. Jag hoppas och tror att det kan vara ett roligt uppdrag där jag kommer att lära mig mycket! 

Under tiden som jag var på intervju så var Molly hemma hos Ramona och Lukas. Ramona fick prova på tvåbarnlivet men det verkar ha gått bra, framförallt då Lukas fortfarande sover den mesta tiden. Efter en lunch och långpromenad åkte jag och Molly vidare till Hammarby Sjöstad där vi skulle hälsa på Annelie och lilla Hampus. De bor verkligen jättefint där alldeles vid vattnet! 

Nu sitter vi som bäst och väntar på att Tobbe och Cissi ska komma hem. Cissi ska vara här ett par dagar då hon har skola och så ska hon även vara barnvakt på lördag när Herr Strigén slår på stort. :-)



Lukas & Molly

4 kommentarer:

Malin sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!

Vi hurrar så högt att det borde höras till Segeltorp!

Kramar från Malin, Jonas & Mathilda

Sandra sa...

Tack Malin!!
Det känns verkligen skönt att sätta igång och jobba igen.
:-)

Rebecca sa...

Grattis till jobbet! Kul och skönt att komma ut så fort igen! Kram

Sandra sa...

Rebecca: Tack! :-)