måndag 20 september 2010

Öppna förskolan

Idag har jag och Molly varit på öppna förskolan. När jag kom dit såg jag ett gäng syskonvagnar (jag var nog den enda som hade en singelvagn). Det är alltså här man hänger när man har femtontimmarsbarn. När man  är föräldrarledig med sitt andra barn (eller tredje och fjärde också för den delen) så får syskonet bara gå femton timmar på dagis (det varierar från kommun till kommun men hos oss är det 15 h). Det innebär att man har syskonen hemma från dagis på måndagar och fredagar, därför är det toppen att det finns sådana här ställen att gå till. 

Efter att vi varit där gick jag, Nathalie och hennes kompis till Skärholmen där vi lyckades äta lunch samtidigt som alla fem (!) barnen sov (jag är som sagt den enda som bara har ett barn). :-)


 Molly, Nathalie och Thed

 Matilda och Molly

Nu när vi var på öppna förskolan kände man igen en del barn från när man själv hängde här. Barn som nu har fått syskon. Oj vad tiden går egentligen! :-)

3 kommentarer:

Alex sa...

Ah, vilka glada flashbacks man får nu. Var hon Lisa kvar där fortfarande (hon som var fröken hette väl så?). Kalasställe som jag kommer hänga en hel del på med Albert och Norah i vår!

Sandra sa...

Ja, visst får man härliga minnen av den tiden. Ni måste absolut gå dit med A&N! :-)

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Riktigt trevligt hade vi!
Och att vi fick äta mestadels av luchen ifred är ett halleluja-moment! :-)

Skönt Alex, då har jag några att hänga med!