söndag 7 februari 2010

Några rader

I väntan på Tobbes reserapport från Tyskland så får ni nöja er med ett par rader från min och Mollys vardagslunk. Jag kan dock meddela att de verkar ha upplevt ett par riktigt bra matcher där nere i Tyskland både i fotboll och hockey (!). Men Tobbe kommer säkerligen att redogöra mer för detta i ett senare inlägg och dessutom med en rad kompletterande bilder.

Desto färre bilder kommer det att bli i detta inlägg då Tobbe har tagit med sig kameran (vilken stil va?)
Jag och Molly har fått dagarna att gå ihop med hjälp av nära och kära som ställt upp med att hämta Molly från dagis. Molly har fått börja dagis lite tidigare än vanligt nu när jag har lämnat och hämtningen har vi fixat med hjälp av moster Ramona och faster Cissi. Toppen med lite hjälp vid ett sådant här tillfälle. Måste erkänna att det nästan varit lika nytt för mig att lämna som för Ramona och Cissi att hämta. Tobbe sköter ju i dagsläget all hämtning och lämning så man känner sig lite ringrostig på det planet. All eloge till honom som fixar mornarna när frukost ska ätas, väskor ska packas och overaller, stövlar och vantar ska tas på! 

Eftersom Ramona hämtade Molly från dagis både på torsdagen och fredagen innebar det att hon sov över och jag fick sällskap redan från start. På fredagen anslöt Malin och Mathias från Öland och det blev fullt hus.

På lördagen var planen att jag och Molly skulle sova över hos Lisa och Norah (som också är gräsänka denna helg) men dessvärre hade Molly fått feber under fredagen. Hon var rätt hängig och med risk för en bökig kväll och natt så beslöt jag mig för att stanna hemma. Lisa och Norah kom emellertid hem till oss en stund på eftermiddagen vilket var toppen. Molly och Norah fick då leka en stund innan Molly stöp i säng.

En god natts sömn gjorde susen för idag var Molly pigg och feberfri och jag och Lisa beslöt oss därför att gå till IKEA. Lisa köpte lite värmeljus och annat smått och tjejerna fick leka och äta lunch. Under eftermiddagen gick vi sedan hem till Lisa och Norah och blev bjudna på middag. 

I morgon kväll kommer Tobbe hem igen. Det ska bli jätteroligt att höra hur de haft det. Ni andra får hålla er till tåls några dagar till. =)



Inga kommentarer: