tisdag 23 februari 2010

Klädparty, dagisbilder och en massa snö

Senaste dagarna har ju helt klart präglats av snön och det kaos som följt på den extrema kylan. Både kollektiv- och biltrafiken har lamslagits (för att använda kvällspressens ord) och jag har behövt ge mig  iväg lite tidigare än vanligt om mornarna för att slippa den värsta rusningstrafiken. Måste säga att Tobbe trots omständigheterna har lyckats tajma in sin "uppdragspaus" rätt så bra. =) 

Appropå Tobbe så har han haft ett par jobbuppdrag på gång och i morgon ska han på intervju, så det känns skönt att det inte är stiltje på den fronten. Men han får berätta mer om det själv beroende på hur det går. Annars så håller jag honom sysselsatt här hemma. Han kan ju inte bara vara ledig.. ;-) 
I förra veckan köpte vi en liten soffa till hallen som vi sneglat på ett tag. Vi har saknat en plats att sitta på när man tar av Mollys kläder och skor och vi hittade en liten "barnsoffa" på ikea som passade perfekt på den korta väggen!

Molly och Norah ger soffan väl godkänt

Idag har Tobbe varit och köpt en luftvärmepump. Då vi har kallhyra och vår lägenhet värms upp med direktverkande el så har plånboken minst sagt märkt av den kalla vintern. Redan i höstas så valde några grannar att installera en luftvärmepump för att få ner uppvärmningskostnaden (och att göra lägenheten mer attraktiv för försäljning). Och nu har vi gjort slag i saken så idag var Tobbe nere i Kungens Kurva och köpte pumpen. Så nu står den här i vardagsrummet och väntar på att installeras. Det kan dröja några veckor innan installatören kommer, men det känns riktigt skönt att äntligen ha gjort inköpet.

Vad har vi då haft för oss sen sist? I lördags åkte jag och Molly hem till Zandra i föräldragruppen på barnklädesparty (Tobbe var hemma med Alex och kollade på AIK:s första träningsmatch för säsongen). Det blev ingen storhandling utan enbart en vårmössa till Molly. Matilda fick en likadan mössa, den var helt enkelt så söt så varken jag eller Nathalie kunde låta bli. =) Molly hade för övrigt inte träffat lilla Matilda på ett tag så det var kul att se de tillsammans. 


 Molly och Matilda tog snabbt sikte på Almas bord och stolar. 


 
 Det är inte lätt att äta kladdkaka med två hungriga tjejer i hasorna..


 
 Matilda och Willgott


Zandra, värden för dagen, provar en jeanskjol (det fanns även ett fåtal kläder för vuxna)

Tänkte avsluta inlägget med några bilder från dagis. Då jag inte är på dagis så ofta så missar jag de bilder och dylikt som sitter uppsatta på väggarna. Tobbe var därför snäll och fotograferade fotografierna (!) med sin mobil så att jag kunde får en liten inblick i hur Molly har det om dagarna. Jag delar med mig av några bilder nedan. Bildkvaliten är av förklarlig anledning ganska dålig! 
Trevlig kväll!


Veckans stjärna..*trumvirvel*... MOLLY! =)

 
 Barnen trotsar snön

 


 


 
Utflykt i parken

Gymnastik (!) i rörelserummet

 
 Förmiddagssamling

 
Ibland är det bra med en hjälpande hand! =)

Inga kommentarer: