onsdag 3 februari 2010

Abschied und Wiedersehen...

...för IMORGON bär det av till Tyskland!!!

Idag måste jag faktiskt svära lite i inlägget för det här är fan i mig bland det coolaste någon/några gjort för mig! Det är sånt man bara ser i filmer typ... =D För er som inte befann sig hos oss idag och deltog i överraskningen kanske jag får förklara lite mer förstås.

Idag när jag hade hämtat Molly så mötte Alex och Norah oss här hemma, som vi hade bestämt träff med sedan i helgen typ och det var ingenting konstigt med det.
Sen så ringde det på dörrklockan typ 20 min senare och jag tänkte "vem i hela friden kommer på besök nu? Bäst att man stänger av TV:n..." och " fasiken, jag har ju fortfarande inga kontanter hemma om det är dom där stackars skolbarnen igen som vill sälja strumpor...".
Jag öppnar dörren och utanför så står det ett kuvert med mitt namn i stora bokstäver på men ingen person utanför, hmm... Jag öppnar kuvertet och där står det "gå till bilen och öppna handsfacket och följ ytterligare instruktioner". Efter ett visst dividerande med Alex så pallrade jag mig iväg till bilen.. =D

Uppe i bilen så ligger det således ett nytt kuvert; "gå till brevlådan 44A och följ ytterligare instruktioner".
"Shit, det här var ju riktigt spännande ju" tänkte jag och hämtade det sista kuvertet som var lite tjockare och tyngre, "ta med dig kuvertet till lägenheten och öppna det inte!".
När jag stiger in genom dörren så sitter (förutom barnen och Alex förstås) Lisa, Sandra, Ramona och Christopher i soffan och så här fundersam kan man se ut då:


Det är förbaskat svårt att se bra ut på kort
när man verkligen blir tagen på sängen! =D

Vad är det då som dessa personer hade överrumplat och överraskat mig med? Jo, efter några sidors bläddrande i en liten pärm med ledtrådar så stod klart att det är en tidig 30-årspresent och att jag (och sex personer till, bl.a. Håkan som bor på Öland och som först klev ut från sovrummet när polletten trillade ner för mig, för att inte avslöja för mycket) ska åka till Düsseldorf för en tvättäkta fotbollshelg!! Det är två matcher vi ska kolla på och dom utspelas i Köln och i Dortmund mellan FC Köln-Hamburg och Borussia Dortmund-Eintracht Frankfurt! Det var en så sjukt kul överraskning att jag inte visste vad jag skulle ta vägen och sen när jag läste att vi skulle dra iväg IMORGON så blev jag ännu mer tjock i huvudet...! =D

Förutom resan i sig, så låg det även en hel del fickpengar i form av massa euros och jag vill självklart med detta inlägg rikta ett stort tack till alla ni som har bidragit & planerat denna resa och överraskning;
Sandra och Molly
Alex, Lisa och Norah
Diana, Henrik och Siri
Bert och Marie
och inte minst Christopher och Ramona

Tack så hemskt mycket allihopa! Det är inte bara resan i sig som jag uppskattar så enormt mycket, utan det är själva arbetet bakom allting, hur ni lyckades hemlighålla allting, fixa biljetter till allt, att ni hjälper till med hämtning/lämning av Molly när jag är borta och t.o.m. ringer min chef och meddelar att jag inte kommer in på några dagar. Det faktiskt, och nu svär jag igen, är helt jävla underbart! =)
Tack så mycket!

Rapport och bilder kommer självklart efter helgen när vi kommer tillbaka! =)

Massa kramar!

PS. Jag har dessutom idag kl 18.08 blivit morbror för första gången och Molly har fått sin första kusin på sin pappas sida då Jane och Erik födde en liten pojke! Vilken dag! =)

4 kommentarer:

Lisa sa...

Jag är så sjukt lättad över att allt gick som planerat.. jag kan säga att hålla en hemlighet för en person man träffar så gott som dagligen är f-n värd ett pris i sig :-) Jag tänker inte sitta här och rabbla upp alla gånger jag varit millimeter på väg att avslöja allt eller för den delen sitta här och beklaga mig över hur eländigt det varit att planera/hålla denna överraskning hemlig...

Nej då.

DU är värd precis allting (och lite till :-) Grattis morbror Tobias! Ha en 7-dundrade kul resa nu!

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Vad roligt! Grattis! :-)

Martina och Daniel sa...

Rolig överraskning! trevlig resa!

Malin sa...

Yay! Vad kul! Grattis i förskott :-)

Och grattis till morbrorskapet!!