onsdag 17 februari 2010

Fotosession

Men innan vi börjar prata om fotosessionen så tänkte jag ta upp ett annat ämne, nämligen om avslut efter semestrar. Jag ska förklara.
När jag gick i högstadiet så var jag under sommarlovet, efter nians skolavslut, tillsammans med en tjej ute i Tyresö. Någon gång under juli månad så åkte hon och hennes familj på semester till Italien i ca två veckor. När hon kom hem så gjorde hon slut med mig utan någon större förklaring (det är ju lite så på högstadiet...), förmodligen så var det inget fel på mig utan det var henne... =P

När jag gick i andra ring så träffade jag Sandra under hösten och när vintern började närma sig så skulle Sandra och hela hennes familj utomlands till Hawaii. Nu börjar ni kanske hajja vart jag är på väg med detta? Precis, när hon kommer hem efter en månad (inte helt hundra på att det var en månad men det kändes som det då!) så gör även hon slut med mig... Nu vet ni ju allihopa att den här historien slutar ju gott till slut ändå men det kunde ju inte jag veta då och jag började genast koppla ihop det här med att resa bort och avslut efter det. Jag var under en lång period livrädd för att någon skulle resa iväg för att då visste jag ju vad som skulle hända... Det har självklart varit andra tillfällen som stärker den här tesen och som gör att jag fortfarande tänker på det (kan vara fånigt ibland), tyvärr har det även varit en del ännu mer allvarliga händelser också.

Ett av dom senaste tillfällena som detta inträffade var faktiskt så sent som under förra veckan när jag kom hem från vår Tyskland-resa. På tisdagen när jag kom tillbaka till jobbet så tog min närmaste chef mig åt sidan och ville prata om min tjänst hos dom. Som ni alla vet (förhoppningsvis) så är ju jag en konsult hos Manpower och eftersom konsulter hyrs in hos olika företag så kan man avsluta uppdragen väldigt snabbt och det visade sig att företaget som jag var ute på uppdrag hos hade en liten svacka just nu och behövde dessvärre avsluta mitt uppdrag omgående. Så i fredags jobbade jag min sista dag där efter nästan två år sammanlagt och är just nu på jakt efter ett nytt uppdrag.
Ni som blir oroliga nu och tänker att jag är arbetslös och dylikt kan vara lugna ett litet tag till iaf, jag har fortfarande en fast lön (garantilön) från Manpower som ska täcka upp för just sådana här tillfällen och min konsultchef och hennes kollegor har redan hört av sig om ett par olika uppdrag men det berättar jag mer om sen när det är klart. Jag ser faktiskt rätt positivt med det här, för anledningen till att jag sökte mig som konsult till Manpower var för att få chansen att pröva på olika sorters uppdrag för att se vad jag vill bli "när jag blir stor". ;) Det som är mest tråkigt med att jag inte är kvar där är att jag kommer sakna min gamla arbetskollegor väldigt mycket, det är ett jävligt skönt gäng jag har jobbat med och jag kommer sakna dom väldigt mycket.

Ser ni vad jag menar? Den här tjänsten kunde ha avslutats när som helst men det gjorde den inte, utan det gjordes först när jag hade rest bort (även om det bara för en weekend)... I sommar så ska vi till Sardinien med Alex, Lisa & Norah och jag kanske ska se till att ha semester i ytterligare någon vecka till efter det och låsa in mig någonstans.

Just det, skulle ju berätta om vår fotosession. En av dom personer som jag kommer sakna mest från jobbet i Sickla är Sibbe och han kom tillsammans med sin Sandra till oss i söndags för en fotosession av Molly. Sibbe har en rätt schysst systemkamera och ett stort intresse för fotografering och självklart tackade vi ja till Sibbes erbjudande om att fota Molly. =) Vi har ju inte varit hos någon fotograf för sådana bilder (som många gör) så vi tog gärna det tillfället i akt! Nedan följer ett axplock av dom ca 230(!) bilderna. Medan ni kikar på bilderna och förundras ;) så ska jag passa på att ta tag i saker här hemma, först ut är den här från IKEA som ska sättas ihop. Vi har länge behövt ha något att sitta på i hallen när vi klär på oss och Molly och nu slog vi äntligen slag i saken.




 


  


  


  


 


 


  


 


 


 


7 kommentarer:

Ramona sa...

Tobbe, du får se det som nya spännande möjligheter med ett nytt uppdrag. Det mesta brukar ordna sig till det bästa...

Herre Jesus vilka bra bilder! Den där Sibbe kanske frilansar någon gång i framtiden när vi önskar några foton...

ÄNTLIGEN hittade jag en bild där jag faktiskt ser att Molly är släkt med MIG! Jag tror mig ha ett foto på mig själv som är mycket likt foto nummer fem.

Tobbe sa...

Ja, det kommer säkert lösa sig till det bästa. Jag har ju som sagt önskat byta uppdrag ett tag för att testa något nytt, synd bara att man inte kan ta med vissa kollegor. ;)

Visst är han duktig! Tror han mer än gärna ställer upp om det behövs. =)

Nu blev jag nyfiken, det fotot måste du visa när vi kommer över nästa gång! =)

Alex sa...

Alla bilder var riktigt bra men jag måste säga att mitt hjärta smälte mest på de första fyra. Riktigt fina bilder, och posandet vid hennes Mollypall är ju så sött att man nästan faller i trance.

Vad använde han för systemkamera?

För övrigt tror jag att chocken efter Sardinienresan blir att AIK åkt ur CL-kvalet...

För övrigt 2: minns jag som igår när Sandra dumpade dig. För du hade gått runt och ojjat dig över två saker. 1) Att hon skulle resa bort och att det per automatik innebar att det var over. 2) Ert förhållande skulle passera två månaders gränsen i samband med detta. Något som också innebar game over för din del då.

Men se där, 13 år senare så har du ju guld och gröna skogar. Så att någonting händer när man reser bort behöver inte alltid betyda något dåligt i längden. Jag slår vad om att du kommer hamna på ett ställe som du stormtrivs på och får fast anställning, kanske inte på första stället du hamnar på nu men... tredje? = )

Malin sa...

Oj vilka fina bilder! Jag håller med Ramona, på bild nummer 5 syns det verkligen att det är hälften Peterson i tösabiten! :-)

Tråkigt att b ehöva skiljas från trevliga kollegor, Tobbe. Som tur är finns de ju kvar trots att ni inte jobbar ihop längre. Jag slår vad om att det löser sig snart! Kanske Rudy's behöver expertishjälp vid provsmakningen av BBQ-såsen? Hakar du på finns husrum alltid tillgängligt här i Austin :-)

lisa sa...

Ja och tills drömjobbet hittar dig finns det lysrör i köket som väntar på att tas ned och medan du ändå håller på kan du borra upp vår takkrona över slagbordet i köket!

Du vet var vår postlåda bor :-)

Gillar fotona vid mollypallen bäst! Så söt!

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Vilka härliga bilder!!

Tobbe sa...

Malin: Haha! Vilket drömjobb att få smaka på BBQ-sås hela dagarna! =) Och nej, jag hade inte tröttnat! ;)

Lisa: Hade gärna hjälpt till men Sandra har redan gett mig en lång lista på sysslor som ska fixas, det ska spacklas, målas och "locket ska läggas på brunna"... ;)