måndag 2 november 2009

AIK, SVENSKA MÄSTARE!!!

Tack Gnaget!!! Helt otroligt fantastiskt skönt att vinna SM-GULD!!! I rikets andra stad dessutom! =D Det var en helt obeskrivlig känsla man fick när slutsignalen ljöd från Martin Hanssons pipa och tusentals människor sprang in på planen i ett enda stort kramkalas!

Just nu så sitter jag med sviterna efter gårdagen och ska snart iväg till Huddinge vårdcentral (öppet till kl 22) och kolla mina stygn jag fick av farbror Blå från tumultet efter matchen. Nej! Skojar bara! Men jag ska faktiskt till vårdcentralen, sitter med förmodad halsfluss och jag kan knappt svälja mitt egna saliv. Det började redan i fredags på jobbet att jag var tung i hela huvudet, svag i kroppen och tempen gick upp och ner som en jo-jo. Fast en GULD-match missar man ju inte för något i världen så det var bara att bita ihop och knapra lite tabletter, så nu sitter man här med en otroligt hes hals och som är tjock som en fotboll... Och som SVENSKA MÄSTARE!

Jag tog lite bilder från resan ner och hem igen, några delar jag gärna med mig! (ni får ha översikt med bildkvalitén)

"There's only one Kenny Pavey!"

"SM-GUUUUULD!!!"

Kramkalas!

Svenska mästare 2009

Alex tog med sig en souvenir! =D


SM-GULD!

Säsongen är dock inte över än, på lördag är det dags för cupfinal! Motståndare? IFK Göteborg! En repris från gårdagen alltså, fast den här gången på Råsunda!

"VINNA DUBBELN, VINNA DUBBELN AIK!!!"

8 kommentarer:

Test sa...

Såg att Panaxia gjorde mål, jäkla bra spelare det där! :D

Bilden på Alex och hans gräsbitssouvenir är ju helt obetalbart, man verkligen ser hur han strålar av lycka. :p

Malin sa...

Jag håller med mannen min, vilka bilder!!! Man kan riktigt känna stämningen ända hit bort! Pluspoäng för din tröja också, Tobbe!

Krya på dig! Kram!

Tobbe sa...

Jonas: Haha! Panaxia, vilken klassiker. =) Det var världsklass på Alex att han faktiskt packade ner gräs-/jord-/sandbiten i väskan! =D Hans jobbmobil fick en massa jord på sig till följd av det men det var det nog värt. ;)

Malin: Jag trodde inte att någon skulle se vad som stod på tröjan när jag valde den bilden, har nämligen en annan där jag tagit av mig jackan men tänkte hålla en låg profil. ;)

Det visade sig förresten att jag inte hade halsfluss utan endast en infektion. Haft det säkert sen i fredags och av någon konstig anledning så bröt den ut ordentlig efter i söndags... ;) Läkarens tips, "Ta ett par alvedon och vänta tills det blir bättre. Kom dock tillbaka om du har feber", standardsvar i läkarkåren månne?

Unknown sa...

Grattis Tobbe och alla andra AIK-are som laser detta! Jag kanner mig en smula smittad... (inte av hals infektionen) men av er lycka! Vad kul att du var med och upplevde en san fin match. Haller med Jonas, vilken bild med att plocka med sig egen minigrasmatta!

Tobbe sa...

Tack Diana! Jag är fortfarande hes i halsen efter allt skrikande... ;)

Lisa sa...

Jag har haft översikt med bilderna nu jättelänge och det har inte hänt nått.

Tobbe sa...

Lisa: Hahaha! Om inte Mårten Andersson bokat in dig på Raw Comedy Club än så slår jag honom en signal. ;)

AlexandLisa sa...

Roliga var att hon garvade rejält när hon läste det igår och den kommentaren fälldes. Söndag kväll, lång helg och trött Lisa. Då krävs det inte mycket mer för att hitta skrattet = )