tisdag 10 november 2009

Köande

Idag har jag varit och vaccinerat mig mot svininfluensan. Efter att ha haft slut på vaccin ett par dagar var lagret nu åter fyllt på Segeltorps vårdcentral. Jag var ute i god tid (trodde jag), men redan när jag närmade mig vårdcentralen såg jag en illavarslande lång kö (och då hade det inte öppnat än!). Tobbe och Molly hade varit där en kvart tidigare och fått rådet av en mötande förälder att vända då det inte är ngn idé att ställa sig i en timmeslång kö med en ettåring.. Jag bet dock ihop och ställde mig ute i höstrusket och efter lite mer än en timme fick jag tillslut komma in. Så nu är det gjort iallafall.

I helgen så var Molly lite hängig, i varje fall under lördagen. Hon har haft lite feber och har inte alls varit i sitt ess. Under söndagen mådde hon dock bättre och vi beslöt oss därför att gå på Melvins ettårskalas. Melvin är den yngsta medlemen ur den forna föräldragruppen, så nu är det förmodligen slut på ettårskalas en tid framöver. Här kommer lite bilder från söndagen!


Molly har än så länge ganska sparsam lugg, men då håret är ganska långt i nacken så testade vi att sätta upp håret i två tofsar. Personligen så tycker jag att det blev rätt gulligt! :-)

Det var fullt hus på Melvins kalas

Noel, Matilda och Molly

Full rulle! Lite skillnad från för drygt ett år sedan när barnen låg och sprattlade på en matta på bvc-golvet... ;-)

Melvins coola bil..

..som Alma gärna provkörde

Rutchkanan var väldigt populär! Här står Molly, Matilda och Alma på kö för att åka. Tobbe agerar lekfarbror!

En nöjd tjej

Födelsedagsbarnet Melvin

Molly assisterar Melvin

1 kommentar:

Alex sa...

Aaaaaaww, tofsar blev ju galet sött ju = )

Har för övrigt lärt mig att man måste gå in regelbundet numera och spana in bloggarna. Den här uppdateringen i högerspalten fungerar ju inget vidare.