söndag 13 november 2011

Vi fortsätter på jultemat

Eftersom vi närmar oss BF och det teoretiskt sätt skulle kunna komma en bebis vilken dag som helst så slog jag och Lisa till på ett lussebullebak i fredags. Vi har bakat tillsammans de senaste åren och ville försäkra oss om att det blev så även i år, därav det tidiga datumet.

Nybakade lussebullar och ett glas kall mjölk. Svårslaget?

In action

Under lördagen var det dags för vinterdäcksbyte och Tobbe och Molly begav sig hemifrån innan jag ens klivit upp ur sängen. Nu är det ju fortfarande väldigt milt men man vet aldrig när det smäller till och snart vaknar man upp en morgon med ett snövitt täcke på marken. Förra året vid den här tiden har jag för mig att den första snön hade kommit (snö som sedan inte försvann förrän i mars/april?) Skönt är det iallafall att inte behöva pulsa runt riktigt ännu, framförallt då jag i dagsläget inte har en enda jacka som går att knäppa. ;-)

Under tiden som Tobbe och Molly väntade på att däckbytet skulle bli klart så tog de en promenad till Segeltorps ishall och kollade på hockey. Det finns en alldeles ny ishall och en rad konstgräsplaner här i Segeltorp. Det kliade nog allt lite i Tobbe fingrar när de var där, men Molly måste nog iallafall vara 5 år innan det är dags för fotbollsskola... ;-)

Vi hoppas såklart att Molly kommer bli intresserad av någon aktivitet när hon blir större. Sen om det är hockey, fotboll, ridning eller dans har ingen betydelse. Men vi tror båda två att det är bra med fritidsaktiviteter.

På eftermiddagen cyklade jag och Molly (Molly cyklade - jag gick) ner till Zetas. De har ju numera vinteröppet och har en jättemysig inredningsbutik. Där köpte vi lite växter att ha både inne och ute. 

På cykel ner till Zetas.

Pumpan är numera utbytt mot något mer vintertåligt. (Tack Malin och Jonas för presenkortet vi fick!)

Idag har vi firat fars dag både här hemma och hos Ramona och Christopher där pappa faktiskt stod för lunchen. Gott var det och vi hann även med lite lek utomhus. 

 Klätterapan själv

 "Snurrplattan" - en annan favorit

Grymt suddig bild men här ser vi iallafall Lukas i min gamla overall!

I morgon ska vi gå på hockeyderby så vi håller tummarna för att det inte blir någon bebis i natt. ;-) (Sen får den gärna komma). 


Inga kommentarer: