måndag 7 november 2011

Gräsänkling

Just nu är jag gräsänkling för ett par dagar. Igår lämnade jag och Molly av Tobbe på Arlanda då han ska spendera de närmaste dagarna i St Petersburg. Det är en jobbresa där syftet är att träffa kollegorna som sitter på plats. Lite avis är jag allt, skulle själv gärna vilja åka till Ryssland. Både jag och Tobbe har Moskva högt upp på vår lista över resmål som vi vill besöka så nu får Tobbe helt enkelt känna av Ryssland så får vi göra en gemensam resa till Moskva någon gång framöver sen.

Nu har jag varit hemma i ungefär en vecka och det är jätteskönt. Jag försöker vila så mycket det går men det blir ju även en del fixande inför vad som komma skall. Lyxigt är bara förnamnet att kunna ha så mycket tid för sig själv. 

Annars så har vi haft ganska mycket för oss i helgen, allt från kalas och spelkväll och mammamiddag. 

I fredags kväll hade vi spelkväll hemma hos Alex och Lisa. Även Anna och Wojciech kom över och det blev en helkväll med gott att äta och spelet "När då då". Ett kul spel där man ska placera olika historiska händelser i kronologisk ordning.

Lördagen inleddes med ett kalas för Christopher som fyllde 35 år. Där fick vi både smörgåstårta, tårta och chokladbollar. Alla åldrar var därmed nöjda. Molly hade dock synpunkter på en sak. Efter en stunds lekande på övervåningen så stack hon ner huvudet i trappan och ropade på Christopher:

"Christopher - när är det fiskdamm?"

Hon har helt uppenbart präglats av alla barnkalas under hösten. Tyvärr hade inte Christopher förberett någon fiskdamm (!) men Molly verkade inte alltför bekrymrad över det. Men fiskdamm kanske trots allt borde finnas med i planeringen för ett eventuellt kommande 30-årsfirande..? 

Efter kalaset var det bara att åka raka vägen hem och lämna av Tobbe och Molly för att sedan åka till Zandra för en härlig mammamiddag. Vi försöker att ses några mammor med jämna mellanrum och i lördags körde vi för första gången på temat knytkalas. Mycket trevligare egentligen än att ses på en restaurang inne i stan så vi lär säkert fortsätta med detta tema. 

I går var det som sagt dags för Tobbe att åka i väg och Molly och jag spenderade eftermiddagen hos en kompis till Molly. En fartfylld men mycket trevlig helg har det varit helt enkelt!

Annars räknar jag mest ner till när bebisen kommer. Det är såklart jätteskönt att få lite tid för sig själv men samtidigt så är jag så nyfiken på vad det är för krabat i magen. Jag tror även att Molly är lite nyfiken på vem det är där inne, så sent som igår så sa hon att bebisen får sova i hennes säng bredvid henne och att hon skulle leka med bebisen sen när den kommer... Molly är för övrigt övertygad om att det är en lillebror, men vi får se. Om 2-3 veckor vet vi förhoppningsvis. :-)

5 kommentarer:

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Jag och Molly kör på samma känsla av en lillebror alltså :-)
Ska bli riktigt spännande när det där efterlängtade MMS:et kommer med den berömda BB-bilden :-)

Ramona sa...

Ja, hur kunde vi glömma fiskdammen?! Bättring till nästa gång.

Nu väntar vi på Mats då...

Tobbe sa...

Vem är den där förbaskade Mats??

Lisa sa...

Det är din kommande son, Tobbe!

Tobbe sa...

Haha! Wtf?! =D Vart kommer det ifrån? Jag har redan krävt Lennart så det blir ingen Mats, sorry.