fredag 19 augusti 2011

Hur firar man bäst ett gäng 30-åringar?

Kom på att jag glömt att berätta om när vi hade vårt 30-årsfirande. Nu har ju inte jag och Diana fyllt 30 ännu, jag kan i själva verket under ytterligare ett par månader säga att jag är 20+! Men vi är ett gäng 81:or som växt upp tillsammans och som gått i samma klass sedan lekis som beslöt oss för att fira detta med att fylla 30. Vi brukar se till att ses allihopa iaf en gång per år vilket inte är helt enkelt eftersom vi är spridda över landet. Men vi lyckades iallafall hitta en dag när alla befann sig på ön och det här var vad vi hittade på.

Vi började morgonen med en härlig frukost hemma hos Kristin. Vi startade redan kl halv nio då vi hade en lång dag framför oss. Efter avnjuten frukost satte vi oss i bilarna och styrde mot Karlskrona och Boda Borg. Jag har aldrig besökt Boda Borg tidigare men jösses vad kul det var. Man kan väl sammanfatta det som en typ av Fångarna på fortet där man ska klara olika celler. Det fanns olika typer av celler som krävde olika mängd fysik (toppen för mig som inte var så smidig).

Vi delade upp oss på två lag (man var tvungen att vara minst tre personer för att klara en cell) och efter 4-5 h (!) var vi klara. Toppenaktivitet för möhippan, kollegorna eller som vi tillsammans med vännerna. Skulle gärna göra om det vid ett senare tillfälle när man kan testa även de mest fysiskt krävande cellerna.

På väg hem från Karlskrona stannade vi till vid mysiga Kristianopel och tog en glass. Sedan bar det iväg hem till Malin på Öland där vi också skulle stanna resten av kvällen. Där grillades det, sjöngs, tävlades och åts och drack gott! En grym dag helt enkelt!!

Frukost hemma hos Kristin. Bilden är lånad från Elin.

Vi laddar upp så gott vi kan inför dagens kraftmätning på Boda Borg.

Madde hade tyvärr oturen att hamna på mitt lag så hon fick tyvärr inte testa de allra mest fysiska utmaningarna.. :-)

Elin tar igen sig i solen i Kristianopel.

Väl hemma hos Malin var det dags att höja glasen för alla 30-åringar. Elin och Amalia var först ut i år i januari respektive mars.

Kristin plockade fram gitarren under tiden maten förereddes.

Men innan maten började förberedas var det slappande på altanen.
Efter många (!) försök fick vi tillslut fyr på marshallerna. Malin gjorde här det första tappra försöket.

 
 Elin (och även senare Madde) stod för grillningen denna afton.

Jättegod mat följdes av en utsökt efterätt och såklart även.. 


..en stor godisskål!!
Kvällen avslutades med innemys med både lekar och tävlingar. Jag och Madde hade förberett en frågesport om vår grundskoleklass som bjöd på många skratt och härliga minnen. Det är galet hur mycket man egentligen minns när man börjar prata om svunna tider.. :-)


1 kommentar:

Guldkorn by Elin sa...

Åh! Nu är det på tok för länge sedan jag läste er blogg märker jag! Vad roligt att du skrivit om vår härliga dag :) Festligt sista foto på mig där, med putröven. Det är nästan alltid fint med fluffiga kjolar - hahaha! Hoppas att du mår bra hjärtat! Kram