tisdag 9 augusti 2011

Höstens projekt

Höstens projekt har nu landat i brevlådan och till och med påbörjats. Tanken är att jag senast den 1 december stolt ska kunna stoltsera med denna fina adventskalender på väggen.

Vi hade en liknande hemma när vi växte upp och jag minns spänningen när det var min tur att öppna (i vårt fall fick man öppna det lilla paketet var tredje dag då vi var tre syskon). Oavsett om innehållet var ett suddgummi eller en liten godisbit så var det alltid lika roligt att stå på tur att öppna. Nu vill jag alltså föra denna tradition vidare till Molly och bebisen, så jag håller tummarna för att den blir klar! Jag har ju två deadlines nu, den 1 december men även den 25 november. Efter det lär nog inte många knop (eller stygn) bli gjorda. :-)








6 kommentarer:

Lisa sa...

Önskar jag hade så mycket som hälften av allt ditt pysslande i mig :-)

Sandra sa...

Haha! Då får jag väl kontra med att jag önskar att jag hade iallafall hälften av din passion och talang för matlagning! :-)

Lisa sa...

Tack söta du!

Precis som med godissmaken våran olika är så kompletterar vi varandra även här :-)

Ramona sa...

Vad kul! Ja, det är verkligen en tradition vi måste föra vidare.

Jag fick ju en av mamma i julklapp så Lukas får premiäröppna 1 december!

Sandra sa...

Just det, nu när du säger det så fick nog jag också en. Men den kan säkert komma till användning den också!

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Åh vi ase också en sådan!! Nostalgi!!