fredag 24 juli 2009

Vi har blivit med cykel!

Det var sjukt länge sedan jag hade en cykel men nu har vi alltså fått en gammal fin damcykel av Göran och Åsa (stort tack!), en REX Lyx. Den har stått oanvänd nere i Torsås i en lada för en tid och både Göran och jag tror att den härstammar från 70-talet, den som vet mer om denna modell får gärna rätta oss. =) Cykeln är mest avsedd för Sandra som tänker vara lite hurtig nu när hon snart ska börja jobba igen och man är lite ringrostig på två hjul men väl uppe på sadeln så var det som man säger, som att cykla. ;) Den var väl inte i det bästa skicket när vi hittade den (förlåt Göran...) så det första som stod på schemat var ett besök till Färjestadens Cykelaffär för att inhandla diverse artiklar, bland annat en cykelkorg (som tog mig och Bert cirkus en 1,5 timme att sätta fast men det är en helt annan historia ;) som är väldigt praktisk att ha men även lampor som lagen kräver och en ny sadel. Det hade ju varit kul att kunna visa lite "före"- och "efter"-bilder men det kom vi dessvärre inte på förrän... just det... efter att den blev "pimpad"... =P
Ni får helt enkelt föreställa er den "före" med bl.a. mycket mer rost (satt med svinto i nästan två timmar...) och sliten sadel när ni gör jämförelsen med det färdiga resultatet som ni kan se till höger och nedan.

Får jag presentera "Röda Strutsen"! Tillägnat
Norra Appleryd i Torsås där vi fann henne

Hämta hem "Röda Strutsen" var inte det enda vi gjorde i Torsås. Vi hann självklart även med lite fika och ett besök till en av Sveriges (ja, jag törs nog säga det!) bästa pizzerior, nämligen Söderåkra Pizzeria. Det är fortfarande helt ofattbart hur det kan komma sig att det inte finns något liknande ställe hemma i Stockholm. =/

Göran och Åsa bjöd på fika, inkl Louise som inte var
sen med att tacka ja till att följa med när det vankades
kaffe, bullar och kakor ;)

Molly sken som solen!

Medan dom vuxna åt otroligt goda pizzor...

...körde Molly ett klassiskt barnstolsrally!

Imorgon ska vi allihopa åka till norra Öland för att fira Henriks 30-årsdag men mer om det när vi återkommit till Segeltorp efter helgen, tills dess får ni hålla till godo med lite bilder från veckan som hittills har gått.

I Färjestaden visade familjen Nelson Molly hur man
spelar fotboll, a lá Nanne Bergstrand-stil såklart ;)

Molly under Kalmar marknad idag:
-Pappa, den här väskan vill jag verkligen ha!
Pappa Molly:
-Njae, 59 riksdaler är allt för mö...

Väl hemma hos mormor och morfar så är ju
gungan det bästa som finns! Förutom vällingen...
och snuttefilten... och majskrokar... ;)

Just det, höll på att glömma en sak! Vi har tydligen en stor jägare i familjen Hedberg/Petersson, trots avsaknad av jaktlicens... Casper har nämligen under denna veckas gång dragit hem inte mindre än sex näbbmöss (varav en förmodligen var en råtta enligt Maries utsagor) och en fågel! Dock så har mössen eller fågeln inte gett sig utan en ordentlig kamp och gett Casper ett rejält köttsår på näsan...

-Ni kan kalla mig "The Hunter", som endast
dödar för skojs skull, mohahaha...!

5 kommentarer:

Kurre Katt sa...

Kan meddela att jag har en bula vid snoken och ett litet, litet köttsår. Det är inte helt riskfyllt att jaga insekter.

PS: Jag har dödat en orm!

Alex sa...

The "Hunter", lysande = )

Saknar Molly stort och alla hennes "adt-the!" och pekfingret i vals. Pax för att pussa henne först på måndag morgon!

Tobbe sa...

Kurre Katt: En orm är fasen inte fy skam! =D Se upp för dom stora ormarna bara, dom som bl.a. är med i den där dokumentärfilmen "Anaconda". ;)

Alex: Du har första tjing, om inte Lena på BVC hinner först fram... =P För säkerhets skull så är det nog bäst att du kommer redan på söndagen och samtidigt gör mig och Sandra sällskap till matchen Elfsborg-dIF. ;)

Nathalie sa...

Vilka härliga bilder! Låter som att ni haft det kanon härligt! :-)
Vi längtar tills ni kommer hem!!!

Malin sa...

Grymt snyggt pimpad hoj!! Jag är sjukt impad kan jag säga :-)