söndag 12 juli 2009

Spya, björnar och ett badrumsgolv fullt med vatten

Medan Sandra kollar jobbannonser och drömmer om kafferaster i lunchrummet så förbereder jag mig mentalt inför min pappaledighet, bara en veckas jobb kvar nu! Förvisso så börjar inte min pappaledighet officiellt förrän den 3:e augusti men det blir en smygstart nästa helg och sedan i två veckor framåt då vi har gemensam semester.
Ni kan inte ana vad jag har planerat för mig och Molly under dom ca 3,5 månader jag kommer vara "hemma" med Molly...! Vi ska se på när AIK tränar nere på Karlberg, vi ska spela Playstation 3 hemma hos Alex och vi ska äta glass varje dag... eller inte riktigt så kanske... =P Men det kommer bli en spännande tid som jag verkligen ser fram emot (och vi kanske hinner med någon AIK-träning iaf. ;) ).

Apropå glass så var Molly, Sandra och jag på Skansen idag, ett litet spontanbesök som började sådär om man säger så. När vi var nästan framme vid Skansen så spydde Molly en riktig kaskad över sig själv och sin kära moder... Sedan så var det alldeles knökfullt på parkeringarna som fanns runt om så vi var tvungna att vända tillbaka och köra över Djurgårdsbron över till Östermalm och parkera en bra bit ifrån. Om man ska hitta positiva saker med det så blev det iaf gratis parkering och en fin promenad till och från Skansen. ;)

Väl på Skansen så var det jättemysigt och Molly var överförtjust i alla djur! Vi fick t.o.m. se björnarna leka kull (=datten i Kalmarregionen), bara det var värt inträdet. =)


Grisarna såg nästan ut som Casper och Cilius,
fast lite större...


Det finns ett "nappträd" där barn kan lämna
sina nappar till kattungarna när dom
känner sig redo, sjukt mycket nappar!


Vattnet var mer intressant än ankorna =D


Hästarna måste ju också jobba på sin bränna


Molly och Sandra framför björngropen...


...där björnarna lekte för fullt i vattnet!


Älgarna såg också ut som Casper och
Cilius, fast ännu större...!


Pannkakor för 70 spänn inspirerar tillsammans
med dessa utsikter till en picknick nästa gång ;)



Efter en hel dag bland grisar och getter (och
spya) måste man självklart bada


Norah kom över för att göra som björnarna,
leka kull med Molly i badbaljan ;)


I helgen som kommer så ska Sandra och jag till Halland och delta på vårt andra bröllop denna sommar då Sandras gamla kollega Diana gifter sig och är det ens hälften så trevliga människor och roligt som på herr och fru Groenheits bröllop så kommer vi säkert att ha det hur kul som helst! Den helgen ska Molly få vara med mormor och morfar ensam och det ser dom alla tre med all säkerhet väldigt mycket fram emot. =)

PS. Bra jobbat KFF med att krossa Djurgårn förresten, ibland håller vi faktiskt på Kalmar. ;)

1 kommentar:

Alex sa...

Helt galen härlig min på Molly på sista bilden. Haha!

Fint blogginlägg för övrigt = )