måndag 20 juli 2009

Andra bröllopet för sommaren!

Vi hade knapp hunnit smälta alla intryck från Ramona och Christophers bröllop innan det var dags för ytterligare ett storslaget bröllop. Denna gång begav vi oss till landsbygden utanför Halmstad. I fokus stod min gamla lärarkollega Diana och hennes numera man Thomas. Liksom tillställningen i slottsruinen så var det ett fantastiskt bröllop. Jag har valt ut några bilder som jag hoppas gör bröllopet rätta.

Diana och Thomas på utgång ur kyrkan

Ett fint bröllop och ett fint par

Gamla tjejligan (Malin, Diana och jag)
som gjorde INIT osäkert.. (Eller hur var det egentligen?)

När vi ändå är inne på INIT-spåret. Låt mig presentera TT; Terrible Twins. Ett smeknamn vi fick på skolan

Thomas barndomsdröm har alltid varit att servera spettekaka på hans bröllop. Så fick det också bli. :-)

Bröllopsvalsen

Matt (även han en fd lärarkollega) och hans fru Karin tillsammans med Tobbe och Jonas..

..som gladeligen besökte den fria baren!

Kvällen blev lång för dessa grabbar. Klockan halv sex (!) stapplade Tobbe in på rummet. (Jag och Malin slängde in handduken vid 2-snåret)

Och Molly mus? Vad gjorde hon när pappa svängde sina lurviga? Hon var i tryggt förvar hemma hos mormor och morfar på Öland. Det blev en hel helg utan föräldrarna då vi på söndagen tog en avstickare till Gekås. Varken jag eller Malin och Jonas hade varit där innan. Men hit får vi definitivt åka igen och spendera en hel dag. Vi hann dock handla upp oss på overaller, vantar och regnställ (till löjligt låga priser) som kommer vara bra att ha inför dagisstarten senare i höst.

För att kompensera vår tid borta (inte för att Molly lidit någon större nöd - tvärtom!) så ville vi hitta på något kul tillsammans idag. Vi beslöt oss därför att åka till Äventyrsbadet tillsammans med kusin Siri. Det blev en riktigt trevlig dag!

Siri och pappa Henrik

Även i Äventyrsdelen fanns en avgränsad plats för de allra minsta

Men allra varmast var det i barnpoolen

Fikapaus

Molly studerar intensivt de lekande barnen i vattnet..

...medan Siri mest "chillar" (för att använda tonårsspråk)

Siri Bus

Molly mus

En glad Siri och pappa

Molly hittade en rutchkana som var väldigt rolig både att åka utför..

och att klättra uppför!

Numera har det blivit väldigt lätt att blogga från Ryd. Mamma och Pappa har nämligen skaffat en roouter som gör det möjligt att surfa i valfritt rum. Dessvärre tar det numera lite längre tid att komponera en text då Molly tyckte att tangentbordet innehöll onödigt mycket knappar. :-)

Fast Space-knappen använder man ju ändå aldrig...?

2 kommentarer:

Alex sa...

Haha, bilderna på Molly vid rutschkanan är ju alldeles underbara! = )

Annars är jag fortfarande besviken på att jag inte blev bjuden på bröllopet. För jävligt helt enkelt!

Nathalie sa...

Ingen utgång på tu man hand för oss, Matilda har dragit på sig en lättare ögoninflammation, SUCK!!
Hör av er när ni kommer hem så bestämemr vi en dag! :-)