fredag 20 mars 2009

Wiii!

Igår satt jag på helspänn och följde budgivningen på Stigfinnarvägen 48 i Segeltorp. Nej vi ska inte flytta. Men Alex, Lisa och Norah ska! :-) De kommer numera bo ca 1 km härifrån i ett jättefint radhus. Inflytt blir förmodligen någon gång i juni-juli. Det känns jätteroligt och praktiskt att ha dem på så nära avstånd eftersom vi redan nu umgås väldigt mycket. Roligt blir det också för de små tjejerna att växa upp så nära varandra!Jag misstänker att grabbarna lär hänga en hel del med varandra under pappaledigheten i höst...

I veckan har vi träffat Norah och Lea igen. Vi har alla märkt att tjejerna uppskattar sångstunderna på öppna förskolan så jag, Lisa och Alexandra försökte ta ton hemma på vardagsrumsgolvet hos Lisa. Vi hade inte lika många sånger med tillhörande rörelser på lager som på öppna förskolan men "Barnkammarboken" gav oss iallafall några tips.

När jag ändå var i Solna passade jag också på att träffa Madde som numera bor i en trea tillsammans med Amalia alldelses intill centrum. Här bjöds det på te och kaka (vad är väl en träff med Madde utan fika?)

I helgen ska jag och Lisa roa oss på egen hand genom att gå på Ulf Lundell som spelar i globen. Ska bli jätteroligt! På söndag vankas barnkalas, Tobbes kusins son Colin fyller år. Mer om detta i ett senare inlägg!

Norah, Lea och Molly väntar ivrigt på att vi ska ta ton


Sångstund med inspiratin från "Barnkammarboken"


Norah visar gärna upp sin söta klänning


Tjejerna kan sysselsätta sig mer och mer på egen hand


Lea mumsar glatt i sig det som bjuds




Molly busar i soffan


Även om våren är här snart (förhoppningsvis) är det bra att ta på sig ordentligt


Numera är det roligast att sitta upp i badet


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad vi ser framemot att bli grannar med Er! Det kommer bli super praktiskt när det kör ihop sig med hämtning på dagis eller när mjölet är slut :)

Imorgon är det fest med Lundell, jag längtar!

Anonym sa...

Molly, snart kan vi leka alla sju dagar i veckan utan att mamma eller pappa behöver skjutsa oss med bil :)