lördag 10 januari 2009

Mollys päron roar sig på tu man hand

Nu har så Tobbe börjat jobba igen och vardagen är här. På ett sätt är det ganska skönt. Nu kommer jag och Molly in i våra dagliga rutiner igen... som dock inte är så avancerade... ;-) Mest handlar det om promenader och/eller att bekanta oss med Mollys nya leksaker... (nästan lika roligt för oss båda!).

Denna vecka har dock både jag och Tobbe haft varsin kväll på egen hand, vilket har varit jättelyxigt! I torsdags avnjöt jag en fantastisk massage som jag fick av Tobbe i födelsedagspresent. Det var 90 minuters ren njutning och jag var riktigt avkopplad när jag gick därifrån. Kvällen var emellertid inte slut där utan sedan mötte jag upp Ramona för ett glas vin på en bar som heter Imperiet och ligger i Skrapan på söder. Vi hade inte varit där tidigare men det var ett riktigt mysigt ställe som jag mycket väl kan tänka mig att besöka igen.

I fredags hade Tobbe en riktig grabbkväll som inkluderade hockey och öl. I skrivande stund (ca. kl 11.00 på lördagen) ligger han fortfarande och sover så jag vet ännu inte hur kvällen artade sig (förutom att AIK vann hockeymötet mot Mora). Han får själv berätta när han vaknar...

Och nu har jag (Tobbe) vaknat, det är söndag och klockan är 11.00... ;) Det var en fantastisk trevlig kväll i fredags och som Sandra tidigare berättat så var hockey, trevligt sällskap (i form av Alex, Cribba och Micke) och ett par (...) öl några av ingredienser.
Angående matchen så hade vi bokat plats till Hovets restaurang (och tillhörde således VIP:en under hela matchen, ooohh... ;) där vi förutom åt lite mat även blev bjudna på lite förhandssnack av bl.a. tränaren Roger Melin och en spelare vid namn Daniel Bång. Våra svartgula hockeykrigare vann med 3-2 inför nästan 6000 åskådare (Hovet rymmer ca 8200) och det var bara början på en fortsatt rolig och blöt kväll!

Idag ska vi förresten börja ge Molly sina första portioner av barnmat, håll tummarna för oss! =)

Very Important Person... ;)




Molly bus är go och glad

2 kommentarer:

AlexandLisa sa...

Aaaaaaaaaaaaaw, ursöta bilder på Molly. Eller göööörsöta bilder som de skulle sagt i den där nya göteborgsmaffiafilmen: Gomörra.

Matchen var grym i fredags, framförallt när flera hundra började skrika "ROGER MOORE! ROGER MOORE! ROGER MOORE!"

=D

Anonym sa...

Åh, vilken go liten tjej!
Hur gick det med smakportionen? Vi gav Siri sin första portion (tesked) idag också! Det blev potatis blandat med bröstmjölk! Det gick faktiskt mycket bra, skickar bilder någon dag.

Kram Diana