söndag 21 december 2008

95-oktanigt för 9,84 kr/l, en riktigt god jul!!

Det är inte bara Molly (med familj...) som försöker göra sig fin inför den stundande julen. Även familjens transportmedel (som ej har fått något namn ännu och namnförslag mottages mer än gärna!) ner till Kalmarregionen måste göras fin! Jag har sjukt stort dåligt samvete för hur sällan vi tvättar bilen. Inte blir det direkt bättre heller när det vankas resa nedåt Svedala då jag växt upp med en utomordentligt bra och flitig biltvättare, Göran gick nämligen allt som oftast att finna utanför vårt gamla rosa hus på Hökgatan i Torsås med en vattenslang och tvättsvamp i handen! Det sätter lite press på att Avensisen måste se hel och ren ut när vi kommer ner... ;)
Men det är ju samtidigt så förbaskat ouppskattat att tvätta bilen, särskilt nu under vinterhalvåret med all snö och slask, eller hur? =/
Fast, under timmarna (...) strax efter tvätten så ser ju bilen alldeles underbart "fräsch" ut och man tänker: "Fan, att jag inte tvättar bilen oftare, den blir ju så fin!", sedan går det ytterligare någon månad tills nästa besök hos biltvätten...

"Renofin biltvätt", bådar gott!

En häftig "före-bild"...

Och efter! Notera parkeringsrutan som speglas i höger nederkant...!

Under veckan som gått så har det inte varit så mycket familjeaktiviteter av olika anledningar. I tisdags var jag på "Julmingel" med Manpower. Ja, julmingel hette det! I finanskrisens spår så har Manpower inte ens råd att bjuda på ett riktigt julbord utan det blev ett par glas glögg, en julmacka (torr var den med) och några pepparkakor... Och inte vann man någon godiskorg på lotteriet heller! Knöken...
Jag fick dock träffa min nya PA (konsultchef, Helena heter hon) som tar över efter min sparkade PA (Emma, som även hon fått smaka på finanskrisen...). Det verkar vara väldigt mycket varsel på alla plan och det är väl inte så konstigt just nu. Det positiva är att jag själv inte hört något om min egen anställning, inte än iaf... Men bensinen är ju under 10 spänn, wohoo...!
Skämt åsido, oerhört tråkigt med alla dessa varsel och det gäller att bita ihop under nästa år om man ska tro Sven-Otto Littorin som sa: "2009 blir ett riktigt skitår".

Apropå finanskrisen, gårdagen var annars en skön dag då var jag hos Alex och vi diskuterade just om hur vi ska lösa alla världens problem, inklusive svälten och klimatfrågan.
Eller nej, det gjorde vi faktiskt inte... Vi hade en riktigt slappig sammankomst där vi däremot tjafsade under våra heta hockeymöten i NHL 2008 på PS3:an. ;) Dagen avlsutades med en sallad i Solna C.
Eller nej, nu ljög jag igen... Sjävklart så avslutade vi dagen med en pizza i Solna C (tack Alex!). =)
Om Lisa läser detta så åt faktiskt Alex en avokadosallad och ett glas vatten.

Tänkte avsluta detta eminenta inlägg med några bilder och ett par videosnuttar på huvudpersonen som denna blogg egentligen handlar om. Håll till godo kära vänner, släkt och familj!

Och en riktigt god jul till er allesammans!!




Molly monster läskigare än pappa haj!


Järngänget! Vem är Clintan i mitten...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket skönt blogginlägg, Tobbe! Den där avokadosalladen måste jag prova nästa gång jag är i centrum :)

Hoppas resan går bra imorgon och en riktigt God Jul till er från Oss!

Ps fin pyjamas Molly har :)

Malin och Jonas sa...

Hej Peterssons och Hedbergs! Har kommer julhalsningar och kramar fran Kanada. Hoppas ni har det bra och att ni far en riktigt God Jul!

Kramar fran Malin & Jonas