fredag 12 december 2008

Pyssel

Dagarna tycks rusa fram till jul och mellan all amning och barnvagnspromenader försöker jag hinna med så mycket julstök som möjligt. Inspirerad av mammas och Dianas julpysslade härrom veckan fösökte jag mig idag på att göra julgranskristyrer. De blev rätt hyfsade, nu väntar jag bara på att de ska torka så de kan hängas upp i julgranen. Det har även varit en hel del inslagande av julklappar, listan börjar krympa så sakterliga.. (vilket känns otroligt skönt).

I veckan har jag även hunnit hälsa på Petronella, en gammal kursare. Även hon har fått tillökning i form av Oliver (ja, ni hörde rätt - en kille!). Tyvärr tar hon sitt pick och pack och flyttar till Norge i dagarna, tråkigt för en ibland rastlös föräldrarledig mamma.. ;-)

I helgen blir det födelsedagskalas i mindre skala. Tyvärr kan inte syster närvara men så blir det när man bor 40 mil ifrån varandra.. :-) Återkommer med en rapport på söndag!



Julklappar.. men till vem..? Tihi..





2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken supermamma du är, TT! Imponerande att du hinner julpyssla också, att du inte bryter traditionen :) Så tråkigt att jag missar din födelsedagsfest, är ju en ljusglimt i mörkaste midvintertid. Men jag tänker på dig och hoppas att det blir en hejdundrande trevlig tillställning! :) Många många många kramar från TT i långtbortistan

Ps. Har försökt ringa men har lyckats tajma in när ni inte är hemma. Om ni vill ringa är numret: 08-55923160. Kostnad: lokalsamtal. Internet - you gotta love it! :) Ds.

Anonym sa...

Åh, är det du som har ringt! Ska verkligen se till att vara inne nästa gång!:-) Lokalsamtal!? Det är ju fantastiskt...! :-)(Numret är nu inlagt i telefonboken!)